به گزارش ایرنا ، دوازدهمین جشنواره روش های برتر تدریس تربیت بدنی در استان اردبیل برگزار شد و قبل از مرحله نهایی کشوری نیز سه مرحله در سطح شهر ، استان و منطقه برگزار شده بود.
قبل از این دبیر نمونه این رشته، حسین دربانی معلم زنجانی رشته تربیت بدنی بود که در این جشنواره به عنوان داور حضور داشت و بیش از 2 بار موفق به کسب رتبه برتر در روش های تدریس تربیت بدنی شده بود.
حسین محمدی معلم روستای آق بلاغ ایجرود روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تشریح مراحل مختلف مسابقه گفت: بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش و پرورش، بیش از 790 نفر شرکت کننده در این مسابقات حضور داشتند.
محمدی به نحوه تدریس خود در کلاس درس تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: چون این روستا جزو مناطق محروم بشمار می رود، امکاناتی ندارد، به همین خاطر در زمان تدریس با استفاده از نوآوری ها و خلاقیت فردی از کمترین وسایل بالاترین بهره ورری ها را داشته ایم.
دبیر تربیت بدنی خلاقیت را یکی از مولفه های مهم در روش تدریس عنوان و تاکید کرد: استفاده از بازی های بومی و محلی یا خلاقانه در گرم و سرد کردن قبل از ورزش دانش آموزان، جذابیت این درس را برای دانش آموزان دو چندان می کند.
وی اضافه کرد: یک معلم در کلاس درس خود برای بالابردن راندمان درسی دانش آموز، باید تفاوت های فردی دانش آموز را در نظر گرفته، تا هدایت وی را به خوبی و با شناخت صحیح انجام دهد.
محمدی تاکید کرد: گفتن نکات بهداشتی ، پزشکی و تغذیه ای در کلاس باعث ارتقای دانش، دانش آموز در این زمینه شده و مانع بروز برخی مشکلات می شود.
دبیر تربیت بدنی به مسائل و مشکلات درس تربیت بدنی در روستاهای محروم اشاره کرد و افزود: از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم توجه ویژه ای به مسئله تربیت بدنی در مدارس محروم کشور داشته باشند.
وی تاکید کرد: می توان با ایجاد کوچکترین امکانات ورزشی بزرگترین استعدادهای ورزشی را از این مناطق کشف کرده و تحویل جامعه ورزش داد.
این دبیر تربیت بدنی افزود: با وجود اینکه امکانات ورزشی نداریم، اما تیم طناب زنی مقطع ابتدایی این روستا مقام نخست استان و مقام ششم کشور را کسب کرد.
محمدی اظهار کرد: اگر نگاه دولت به این مناطق ویژه شود، می توان نتیجه بهتری در یافتن استعدادهای ورزشی نسل جدید کسب کرد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از 2هزار و 200 مدرسه دارد و در سال تحصیلی گذشته بیش از 180 هزار نفر در این مدارس با حضور 15 هزار معلم، تحصیل کرده اند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.