به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان عازم سلطانیه شد تا در مراسم بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و دیدار با جمعی از مردم سلطانیه شرکت کند.
بهره برداری از کتابخانه روستای ویر، در کنار افتتاح طرح بهسازی و جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر این روستا، از برنامه های سفر جواد رحمتی بود.
وی همچنین ضمن دیدار با اهالی روستای ویر از عملیات احداث راه ارتباطی ویر سلطانیه بازدید کرد.
افتتاح طرح 21 واحدی بنیاد مسکن شهر سلطانیه و نیز بهره برداری از جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت معابر روستای خیر آباد، از دیگر برنامه های معاون عمرانی استاندار زنجان در این سفر بود.
به گزارش ایرنا ، استاندار زنجان نیز روز دوشنبه در پنجمین روز از هفته دولت پذیرای رئیس کل دادگستری، داستان و معاونان دادگستری استان دیدار کرد.
میزبانی از فرمانده کل و مسئولان ستادی سپاه انصارالمهدی(عج) و فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان و جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان از دیگر برنامه های اسدالله درویش امیری بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در جلسه کمیته گفتمان حقوق کودک و نوجوان شرکت کرد و خواستار استفاده از ظرفیت سمن های رسمی در حوزه حقوق کودکان شد.
ماهرخ بلوری با بیان اینکه بحث رسیدگی به حقوق کودکان در گذشته با پراگندگی و بدون نظارت دقیق پیگیری می شد، افزود:کمیته حقوق کودک در استانها، متناظر با مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری ذیل کارگروه بانوان و خانواده با هدف هماهنگی برنامه ها و اقدامات برای جامعه مخاطب مرجع به ویژه در رابطه با کودکان بازمانده از تحصیل، آسیب دیده، ازدواج زود هنگام و کودکان بی هویت شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: باید پذیرفت با وجود آنکه از حقوقی برخوردارند اما توان دفاع از خود را ندارند و باید متوجه بود که رعایت منافع کودکان و مشارکت در تصمیم‌گیری جزء ارزش ها و قواعد مهمی است که باید اقدامات مربوط به کودکان بر آن استوار باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده به اقدامات کمیته گفتمان حقوق کودک در استان اشاره کرد و گفت: برای حمایت از حقوق کودکان بایستی یک اجماع ملی و منطقه‌ای صورت گیرد و در این زمینه گام نخست کمیته گفتمان کودک در استان آسیب شناسی بود با این هدف که باید تحلیل وضعیت و دامنه مشکلات استان زنجان را داشته باشیم و جغرافیای وضعیت کودکان و نوجوانان متناسب با شهرهای آن تهیه شود تا بتوان اولویت ها را تعیین کرد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.