ناصر فغفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرمایه گذاری صنعتی این استان تا سال 92 در مجموع 25هزار میلیارد ریال بود که طی چهار سال گذشته این رقم به بیش از 58 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی یادآورشد: از سوی دیگر با افزایش این میزان سرمایه گذاری صنعتی، رتبه صنعتی زنجان از 18 به 13 ارتقا یافت.
فغفوری اظهار کرد: سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره تولید سنگ آهن از استخراج تا تولید شمش فولاد، تکمیل زنجیره تولید در صنعت نساجی از ریسندگی تا تولید البسه و افزایش صادرات از 150 به 330 میلیون دلار و کنترل واردات کالاهای مصرفی از دیگر اقداماتی است که طی چهار سال گذشته انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی در زمینه های تولیدی مختلف از جمله گیربکس اتوماتیک خودرو، فولاد، دخانیات و اسقاط خودرو که شامل واحدها و طرح های فوکا صنعت، فولاد البرز ناب آرش، واحد و طرح توسعه شرکت جی تی آی پارسیان، شرکت پانچ بلژیک، طرح توسعه شرکت پارس حیات، شرکت ریخته گری پیوسته سهند است.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات و پیگیری انجام شده در چهار سال گذشته، هم اکنون استان آماده احداث و بهره برداری از نخستین شهرک سرمایه گذاری خارجی است.
فغفوری ادامه داد: طی 2 سال گذشته با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان 32 واحد از حالت راکد به چرخه فعالیت بازگشته اند و بیش از 250 واحد افزایش ظرفیت را تجربه کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:با پیگیری همین کارگروه، در مجموع حدود 2 هزار اشتغال از دست رفته مجدد ایجاد شد و به گواه گزارش ارائه شده اداره کل تامین اجتماعی استان در کارگروه استانی میزان استفاده کنندگان بیمه بیکاری از شهریور سال 95 بیش از 800 نفر کاهش نشان می دهد.
وی به تعیین تکلیف تمامی معادن متروکه و محدوده های اکتشافی استان زنجان اشاره و اضافه کرد: انجام مطالعات اکتشافی پهنه های معدنی طارم، سلطانیه و ماهنشان و برگزاری سه مزایده بزرگ برای واگذاری معادن و محدوده اکتشافی سال 92 و 94 از جمله اقداماتی است که طی چهار سال گذشته در بخش معدن استان رخ داده است.
فغفوری به آزاد سازی همه محدوده های بلاتکلیف معدنی اشاره و ابراز کرد: راه اندازی سامانه کاداستر معدنی استان، بارگذاری تمامی اطلاعات معدنی در آن و ارائه همه خدمات معدنی از طریق آن در راستانی شفاف سازی امور اداری از دیگر اقدامات در این چهار محسوب می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از طراحی نقشه فرش زنجان و ثبت کشوری آن خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی و ساماندهی و پنج هزار واحد صنفی فاقد مجوز تعیین تکلیف شده اند.
وی افزود: پیگیری و راه اندازی مجموعه اداری و فروشگاهی اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی، انجام امورات مربوط به ثبت نشان جغرافیایی فرش دستباف و پالایش قالیبافان بیمه شده و شناسنامه دار کردن تمامی دارهای قالی از جمله اقداماتی است که طی چهار سال گذشته در بخش فرش انجام شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.