به گزارش ایرنا، استاندار زنجان روز یکشنبه در چهارمین روز از هفته دولت سومین سفر شهرستانی خود را خدابنده انتخاب کرد و عازم این منطقه شد.
بهره برداری از سیلوی ذخیره سازی غلات زرین رود، افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی رفاهی ولایت خدابنده، بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار سنترپیوت و دیدار با جمعی از مردم و علمای شهرستان خدابنده از جمله برنامه های این سفر یک روزه استاندار بود.
استاندار زنجان در مراسم بهره برداری از سیلوی ذخیره سازی غلات زرین رود، آن را از جمله طرح های راکد استان برشمرد که با پیگیری مسئولان به نتیجه و بهره برداری رسید.
اسدالله درویش امیری ظرفیت سیلوی خدابنده را که از طرح های راکد و نیمه تمام استان بود 18 هزار تن خواند و ساخت این سیلو را در کاهش هزینه های بخش کشاورزی استان و شهرستان موثر برشمرد.
وی روستاییان را نیروی محرکه تولید کشور و این استان اعلام کرد و افزود: روستاییان بار سنگین تولید کشو رو استان را بر عهده دارند و خدمت به آنان باید برای مسئولان گوارا باشد.
حضور در مراسم بهره برداری از مرحله نخست مجتمع خدماتی رفاهی ولایت خدابنده و افتتاح طرح آبیاری تحت فشار سنترپیونت این شهرستان دیگر برنامه سفر شهرستانی استاندار به خدابنده بود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ثمره تلاش و پیگیری مسئولان اجرایی را کوتاه شدن زمان میان عملیات اجرایی تا بهره برداری پروژه ها خواند.
احمد بیگدلی ابراز امیدواری کرد: با دریافت مجوز احداث بیمارستان 220 تختخوابی خدابنده حداکثر طی سه سال آینده، این پروژه به اتمام و بیمارستان به بهره برداری برد تا دغدغه بهداشت و درمان مردم این منطقه برطرف شود.
وی خواستار تسریع در اجرای عملیات دوبانده شدن راه ارتباطی شهرستان های سلطانیه و خدابنده شد و آن را یکی از مطالبات مردم خواند که در آینده نزدیک بخش عمده آن به بهره برداری می رسد.
طرح احداث سیلوی ذخیره غلات کندوی شهرستان زرین رود، با اشتغالزایی مستقیم حدود 20 نفر و فرصت شغلی غیرمستقیم برای حدود 500 نفر و با در یافت 70 میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول به بهره برداری رسید.
سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل مرحله اول این سیلو در شهرستان خدابنده، بالغ بر یکصد میلیارد ریال است و مجموع هزینه این طرح حدود 210 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
استاندار زنجان پس از این برنامه در جمع مردم قیدار حاضر شد و از بهره برداری از 137 پروژه عمرانی با صرف 920 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت امسال در خدابنده خبر داد.
درویش امیری با بیان اینکه طی چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه عمران بخش روستایی این شهرستان انجام شده است، به صرف یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مناطق روستایی اشاره کرد.
وی ایجاد فضای همدلی، آرامش و امنیت را موجب هموار شدن مسیر توسعه استان برشمرد و از در دست اجرا بودن طرح های صنعتی، معدنی و اقتصادی در هفته دولت به ارزش 25 هزار میلیارد ریال خبر داد.
فرماندار شهرستان زنجان هم در چهارمین روز از هفته دولت عازم روستاهای این شهرستان شد و در مراسم بهره برداری از پروژه انتقال آب با لوله روستای باغلوچه بخش زنجانرود شرکت کرد.
رسول بیات در مراسم بهره برداری از خانه عالم و طرح هادی روستای قره چریان شرکت کرد و به مشکلات روستاییان برای دریافت وام بهسازی و نوسازی مسکن گوش داد.
کلنگ زنی پروژه گازرسانی روستای چپ چپ، احداث مجدد خانه های بهداشت قره تپه و آزاد سفلی بخش مرکزی و سهرین، تیکمه داش، مهراباد و سلطان آباد و افتتاح پانسیون بهرام بیک از دیگر برنامه هایی بود که فرماندار زنجان در آن شرکت کرد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.