به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری همزمان با سومین روز از هفته دولت، در جریان سفر به شهرستان ایجرود،گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در اواخر دولت یازدهم، مقرر گردید یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اختصاص یابد و با تعیین سهم هربخش و روستا در شهرستان های سراسر کشور، اعتبارات لازم توزیع گردد.
وی در سومین رو از هفته دولت، ضمن گرمیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، یادآور شد: در قافله شهیدان، هم رئیس جمهور شهید، هم نخست وزیر شهید، هم نماینده مجلس و چندین کارمند و مدیر شهید داریم.
مقام عالی اجرایی استان افزود: اگرچه گاهی، عده ای از افراد در شبکه های اجتماعی، ناجوانمردانه به دولتمردان می تازند و درصدد ایجاد فاصله میان دولتمردان و مردم هستند، با این حال علیرغم کاستی ها و ناهنجاری های موجود در دستگاه های اجرایی و برخی سطوح مدیریتی، دولتمردان سالم و پاکدست، خود را خدمتگزار مردم می دانند و در راستای رفع این کاستی ها تلاش می کنند.
درویش امیری، روستائیان را مولد و تولیدکنندگان اصلی کشور دانست و گفت: روستائیان بار سنگین بخش کشاورزی استان را بر دوش دارند و تولید محصولات کشاورزی در کشور به وسیله بازوان پرتوان کشاورزان انجام می شود.
وی روستائیان را افرادی کم‌توقع توصیف کرد که به حداقل امکانات ارائه شده در 4 دهه پس از پیروزی انقلاب قانع هستند و با کمترین امکانات فراهم شده، بیشترین خدمات را به کشور ارائه می دهند که این فرهنگ حاکم بر جامعه روستائی، مسئولیت مدیران کشور را سنگین تر می کند.
استاندار زنجان، با یادآوری اینکه 100 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان طی هفته گذشته پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خرید تضمینی گندم و با پرداخت باقیمانده مطالبات کشاورزان و گندم‌کاران استان، تلاش می کنیم در اسرع وقت تمامی معوقات کشاورزان وصول شود.
وی به اجرای پروژه های گازرسانی در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: میزان بهره مندی روستائیان استان زنجان از نعمت گاز طبیعی، از 42 درصد در سال 92، اکنون به حدود بیش از 72 درصد رسیده و تا پایان سال به 85 درصد افزایش خواهد یافت.
درویش امیری با ابراز تاسف از عدم بهره مندی بسیاری از خانوارهای روستایی از مشعل گاز طبیعی علیرغم وجود منابع عظیم گازی در کشور، تصریح داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و با همت دولت تدبیر و امید، با برنامه مجلس شورای اسلامی در طول هفته دولت می توانیم 65 روستا در استان زنجان را از نعمت گاز طبیعی بهره مند کنیم.
مدیرعالی اجرایی استان به خدمات و دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت به ویژه در روستاها اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در سراسر کشور، هیچ روستایی دغدغه درمان را حتی در مراجعه به مراکز درمانی غیردولتی نیز ندارد و امکان دریافت بهترین خدمات درمانی برای تمام روستائیان کشور فراهم شده است.
وی با یادآوری اهمیت برخورداری مردم از پوشش های بیمه درمانی، اظهار کرد: روستائیان به منزله عائله بزرگ دولت در مناطق روستایی هستند که خدمات ارائه شده به آن‌ها، حق روستائیان است و هیچ مدیری حق ندارد منتی بر سر آن ها بگذارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725444
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.