سجاد صنعتی منفرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی دولت تدبیر و امید اقدام های برای عمران و توسعه بخش های مختلف بویژه عمران در روستاها انجام گرفته و تداوم آن چشم انداز بهتری را ترسیم می کند.
وی اظهار کرد: اعطای تسهیلات طرح ویژه برای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی به تعداد 6 هزار و 979 فقره و کمک بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی محرومین از جمله این اقدام ها بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده اجرای 346 پروژه طرح هادی روستایی و تهیه و بازنگری 118 طرح هادی روستایی دیگر اقدامات را شامل می شود که تحولاتی را بدنبال داشته است.
وی بیان کرد: در دولت یازدهم هفت هزار و 833 فقره سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در این استان صادر شده و علاوه بر آن شناسایی و تهیه طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری و بافت ها به تعداد 16 روستا انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تکمیل طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان و بهره برداری از یکهزار و 241 واحد مسکونی از جمله فعالیت های انجام گرفته درحوزه مسکن شهری بوده است.
وی خاطر نشان کرد: احداث و بهره برداری از 320 واحد مسکونی برای قشرهای کم در آمد استان ، شروع ساخت 209 واحد مسکونی برای قشرهای کم درآمد، در حوزه انجمن خیر مسکن ساز و حساب 100 امام نیز تعداد یکهزار و 210 واحد واگذار شده و یا در حال ساخت برای محرومین و قشرهای کم در آمد در سطح استان بوده است.
به گزارش ایرنا ، بر اساس سرشماری سال 95 ، جمعیت این استان در نقاط شهری 711 هزار و 177 و در نقاط روستایی 346 هزار و 284 نفر شمارش شده است و استان 905 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.