مسعود بیات منش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد معدودی از روستاهای این استان به لحاظ نبود توجیه اقتصادی راه آسفالت روستایی ندارند، اما این به معنای بهرمندی آنها از راه مناسب نیست.
وی اظهار کرد: طی دولت یازدهم و با اقدامات انجام گرفته میزان بهره مندی مردم روستایی استان از راه آسفالت و مناسب به 100 درصد رسیده و تلاش می شود خدمات مناسبی ارائه شود.
بیات منش ابراز کرد: طبق برنامه ریزی ها و طی سه سال آینده 300 کیلومتر راه آسفالت روستایی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان، سالانه 100 کیلومتر به راه های آسفالت روستایی این استان افزوده خواهد شد و تحقق این مهم تا حدودی پوشش 100 درصدی در این بخش را ترسیم خواهد کرد.
وی بیان کرد: طی چهار سال دولت تدبیر و امید 80 کیلومتر بزرگراه، 50 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 400 کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان احداث شده است و این تحولی مهم در این بخش به شمار می رود.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، ارزش سهم سرانه راه های روستایی اختصاصی برای هر نفر روستایی طی دولت یازدهم را 15 میلیون تومان و همین سهم برای شهروندان این استان را پنج میلیون تومان ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع از اهتمام دولت به توسعه و سرمایه گذاری در روستاها حکایت دارد و برای کاهش مهاجرت، آبادانی در روستاها و ایجاد اشتغال نقش موثری دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.