به گزارش خبرآنلاین، اسداله درویش امیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه از حضور بخش خصوصی برای غنی سازی برنامه‌های تابستانی دانش آموزان استقبال شود، اظهار کرد: باید زمینه حضور موثر بخش خصوصی فراهم شود و در کنار آن، نظارت دقیق بر محتوای برنامه ها و انجام تعهدات صورت گیرد.
وی با بیان اینکه زمان زیادی برای فرارسیدن ماه مهر و ایام بازگشایی مدارس باقی نمانده است، افزود: دستگاه های متولی از هم اینک شرایط لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در مراکز آموزشی استان را فراهم کنند و برای روزهای پایانی، برنامه و اقدام بر زمین مانده وجود نداشته باشد.
استاندار زنجان از پوشش 33 هزار نفری برنامه های آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های تابستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان پوشش، آمار قابل توجهی است و برای افزایش دامنه این پوشش باید از توانایی بخش خصوصی استفاده شود.
وی از رسانه‌ها خواست برای توسعه و ترویج فعالیت های پرورشی نیز اهتمام جدی داشته باشند و افزود: وضعیت فعلی استان در سوادآموزی باید ارتقا یابد و در این راستا رسانه ها فعالیت های پرورشی را ترویج دهند و برنامه های پرورشی برگزار شده در سطح استان به خوبی منعکس شود تا عموم مردم از این برنامه ها مطلع شوند.
درویش امیری به وضعیت سواد در منطقه شمالغرب مطابق با اطلاعات مرکز آمار ایران اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش استان در این خصوص که استان های آذری‌زبان در منطقه شمالغرب وضعیت آماری مناسبی نسبت به کشور ندارند ورود کرده و اقدامات مطالعاتی مناسبی انجام دهد.
استاندار زنجان به 40 مِلک شناسایی شده آموزش و پرورش که مشمول بند "ه" تبصره9 قانون بودجه 96 شده اند اشاره و خاطرنشان کرد: درخواست تغییر کاربری برخی از املاک با رعایت قوانین بالادستی همچون طرح جامع شهری و طرح تفصیلی انجام می شود و از حقوق شهر و آینده آن مطابق با قوانین صیانت می شود.
وی با بیان اینکه در کمیسیون ماده 5 به راحتی با هر نوع درخواست تغییرکاربری موافقت نمی شود، افزود: آموزش و پرورش برای تمامی املاکی که به کمیسیون ماده5 ارائه می کند باید طرح توجیهی مناسبی جهت دریافت نظر کارشناسی کمیسیون ماده5 ارائه کند.
درویش امیری موفقیت های آموزش و پرورش استان در بخش های مختلف را یادآور شد و گفت: تلاش های صورت گرفته در این راستا قابل تقدیر است و باید این اقدامات توسعه بیشتری داشته باشد چرا که در کشوری با تمدن کهن و سابقه پرافتخار زندگی می‌کنیم که باید در جایگاه های ممتاز باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714085
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.