مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری‌استان زنجان گفت: مجلس شورای اسلامی قانون برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی را تصویب کرده که بر اساس همین قانون، شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با توجه به اهمیت موضوع اقدام به ساماندهی انشعابات غیرمجاز در حاشیه شهرهای استان زنجان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی امروز دوشنبه (9 مرداد) با اعلام این خبر اظهار داشت: از این پس با افرادی که انشعاب غیر مجاز داشته باشند مطابق قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی که مشتمل بر 7 ماده و چهار تبصره است با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 وی همچنین افزود : از 18 میلیون مترمکعب آب تولیدی طی سه ماهه نخست امسال در استان زنجان مشترکان 13 میلیون مترمکعب مصرف داشته اند که به منظور مدیریت مصرف آب آشامیدنی در این استان 267 انشعاب غیرمجاز طی این مدت شناسایی شده که از این تعداد انشعاب غیرمجاز بیش از 170 رشته اصلاح و بقیه نیز جمع آوری شد.

جزء قاسمی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار انشعاب غیر مجاز دیگر نیز در این استان وجود داشته باشد.

وی بیشتر این انشعابات غیرمجاز را مربوط به مشترکان خانگی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها بیان کرد و افزود: تعدادی از این انشعابات نیز در باغ ها و باغچه منازل مسکونی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساکنان حاشیه شهرها فاقد مجوز از شهرداری هستند، نمی توانند مجوز انشعاب آب دریافت کنند.

شایان ذکر است طی سال گذشته یکهزار و 700 انشعاب غیرمجاز شناسایی شده بود که از این تعداد یکهزار و 47 مورد مجاز و مابقی جمع آوری شد.

میزان تولید آب آشامیدنی در استان زنجان در مدت بیان شده 70 میلیون مترمکعب بود که مشترکان این استان بیش از 60 میلیون مترمکعب مصرف داشته اند که افزایش سه تا چهار درصدی آب آشامیدنی را به همراه داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.