وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه ما در حال حاضر در جامعه باز زندگی می‌کنیم، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید پرچمدار دسترسی به اطلاعات آزاد است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی عصر امروز پنجشنبه (5مرداد) درحاشیه بازدید از انجمن حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) در جمع خبرنگاران زنجان، با اشاره به فعالیت مرکز فرهنگی و هنری کشور،  گفت: در حال حاضر 23 هزار کانون فرهنگی هنری داریم که در آینده به 80 هزار کانون خواهد رسید.

صالحی امیری با بیان اینکه درحال تلاش برای تبدیل مساجد به قطب فرهنگی هستیم، اظهار داشت: فعالیت‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در این مجموعه‌ها می تواند با برنامه ریزی و برنامه های هدفمند انجام گیرد.

وی، با اشاره به توسعه کتابخانه های عمومی در سطح کشور به تعداد 3 هزار و 300 باب با فعالیت بیش از 6 هزار نفر، تصریح کرد: نیازهای کشور بیش از این است که تلاش بیش از پیش را ما می طلبد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اعزام حجاج به خانه خدا یادآور شد: درصدد برگزاری حج با عزت و کرمت برای حجاج ایرانی هستیم.

صالحی امیری،  مقدمات لازم برای اعزام حجاج را مهیا بر شمرد و گفت: در سالجاری همه حجاج با شرایط مناسب اعزام خواهند شد.

صالحی امیری در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه در جامعه باز زندگی می کنیم اظهار داشت: دولت تدبیر امید پرچمدار دسترسی به اطلاعات آزاد است.

وی در این خصوص حوزه سینما و هنر را دارای نظام تعریف شده برشمرد و گفت: فاقد دخالت‌های خارجی در این حوزه هستیم .

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ما فیل‌های توقیفی را بازنگری می کنیم ادامه داد: همه ما به قوانین احترام می گذاریم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در 700 شهر کشور همایش کرامت انسانی در حال برگزاری است، گفت: زنجان نماد کرامت علوی و رضوی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.