به گزارش ایرنا ، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در همایش آموزشی زائران بیت الله الحرام در زنجان افزود: در یکسال گذشته نظام ، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند تا مسیر زیارت خانه خدا ، با رفع موانع و مشکلات آن باز شود و مردم به آرزوی خود برسند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همه پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای رفاه، امنیت ، عزت و کرامت حجاج اندیشه شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: حرمین شریفین متعلق به همه جهان اسلام است و آنچه از حجاج تقاضا داریم این است که مبادا خدای ناخواسته از جانب شما بهانه ای دست سعودی ها داده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال حجاج باید بیش از سال های گذشته ضوابط را رعایت کرده و باید نشان دهیم که ملت بزرگ و در اخلاق سرآمد جهان هستیم .
وی اضافه کرد: تلاش بر این بوده که روابط سیاسی 2 جانبه با عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شود و در این میان 14 مساله اصلی وجود داشت که همه انها از جمله موضوعات حمل و نقل، استقرار حجاج ، بهداشت و درمان ، انجام فرائض دینی، دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکین مورد توافق قرار گرفت.
صالحی امیری تاکید کرد: نوع رفتار حجاج برای کشورهای اسلامی باید درس آموز باشد و اخلاق و کرامت و عزت اسلامی جزو اصول بشمار می رود ، مبادا بخاطر مسائل فرعی با دیگران مناقشه کنیم و هرجا دیگران بخواهند با شما مناقشه کنند باید صحنه را ترک کنید و در انجام امور حج تابع روحانی و مدیر کاروان خود باشید.
دکتر سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای شرکت در آیین اختتامیه همایش 'کرامت انسانی از منظر رضوی' و چند برنامه دیگر در سفری یکروزه وارد زنجان شد.
8068/
خبرنگار : حسن اکبری ** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.