به گزارش ایرنا، جهاد کشاورزی استان زنجان با توزیع مرغ منجمد داخلی درصدد کاهش قیمت این فرآورده گرم در بازار بوده و هست که اما این اقدام فقط موجب کاهش 300 تومانی نرخ آن در هر کیلو شد.
هنوز ماجرای گرانی گوشت مرغ گرم در بازار فروکش نکرده که تخم مرغ با گرانی خودنمایی می کند این درحالی است که فصل گرما و کاهش مصرف از سوی مصرف کنندگان می تواند در کاهش نرخ این ماده غذایی تاثیر گذار باشد.
روز گذشته /چهارشنبه/ هرکیلو تخم مرغ با 6800 و هر شانه ای 6500 تومان به مصرف کننده عرضه شود.

** صادرات دلیل گرانی تخم مرغ نیست
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان می گوید: صادرات دلیلی بر گرانی تخم مرغ در بازار زنجان نیست و کمبودی در عرضه این فرآورده وجود ندارد.
عبدالله جعفری خاطرنشان کرد: سوء استفاده از اخبار و اطلاعات و حبابی کردن قیمت ها توسط سودجویان موجب افزایش نرخ تخم مرغ شده است.
به گفته وی، هم اکنون تخم مرغ با شانه 6200 و بدون شانه 6400 تومان در مراکز خاص عرضه این فرآورده به دست مصرف کننده می رسد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: هر قیمتی خارج از قیمت بیان شده منطق نبوده و گران فروشی محسوب می شود.

** کشتارمرغ های گله و صادرات موجب گرانی تخم مرغ شد
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ فروشان و ماهی فروشان شهرستان زنجان، علت افزایش قیمت تخم مرغ را کاهش تولید این فرآورده بیان می کند.
سید ناصر موسوی افزود: تولید کنندگان تخم مرغ، گله های مرغ خود را در فصل گرم سال به کشتارگاه فرستاده اند.
به گفته وی، صادرات این فرآورده به دیگر کشورها نیز به افزایش نرخ تخم مرغ در بازار دامن زده است.
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ فروشان و ماهی فروشان شهرستان زنجان گفت: تخم مرغ قبل از گرانی با کیلویی 5 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسید.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.