به گزارش ایرنا ، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان زنجان که به میزبانی شهر هیدج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین واحدهای واگن سازی کشور با نام 'ایریکو' در ابهر مستقر است که در سال های اخیر روبه تعطیلی می رفت که با حمایت سهامداران جدید و دولت و با ثبت قراردادهای بزرگ مانند متروی تهران ، شیراز ، اصفهان و مشهد این صنعت در ابهر از غبارگرفتگی نجات یافت و به موقعیت خوبی دست یافته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: اوایل هفته جاری قرارداد همکاری به ارزش سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار به طور سه جانبه بین شرکت ایریکو (واگن سازی ابهر) ، سازمان گسترش نوسازی صنایع ریلی و شرکت آلستوم فرانسه بسته شد
نماینده عالی دولت در استان زنجان افزود: با عقد این قرارداد مشکل تسهیلات اجرای فاز دوم شرکت ایریکو ابهر حل شده که نتیجه راه اندازی این فاز اشتغالزایی برای یکهزار 500 نفر و افتخاری برای استان و کشور بشمار می آید.
استاندار زنجان تاکید کرد: یکی از نیازمندی های کشور توسعه صنعت ریلی است که متاسفانه باوجود اینکه راه آهن در کشور سابقه طولانی دارد ولی از تکنولوژی روز دنیا در این حوزه محروم هستیم.
وی اظهار کرد: دولت تلاش دارد بخشی از مشکلات حمل و نقل را از طریق صنعت ریلی حل کند و این حق ملت ما است که از واگن های سریع السیر و پرسرعت برخوردار باشند.
درویش امیری با اشاره به قرار گرفتن صنایع خرد و کوچک در یک تعاونی ، تصریح کرد: متمرکز کردن ظرفیت ها در یک تعاونی حمایتی از این واحدها است که دردسر های حمایتی و اداری را کمتر خواهد کرد و کوتاهی ها گذشته توسط دستگاه های متولی را جبران می کند.
استاندار زنجان ادامه داد: در پی این طرح با استقرار فروشگاه ها و نمایشگاه ها و با برنامه ریزی صحیح می توان دست واسطه ها را حذف کرد تا تولید کننده محصول خود را به بازار هدف برساند.
وی با اشاره به طرح روستا تعاون و مزیت توسعه روستاها ، بیان کرد: در سال های اخبر 2.5 درصد از جمعیت روستایی کاهش پیدا کرده و با کم شدن جمعیت روستاها حاشیه نشینی در شهرها افزایش می یابد که با این طرح ها می توان از کاهش جمعیت روستاها جلوگیری کرد.
درویش امیری خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و به شرط تامین منابع و با تعیین برش های استانی ، در سال 96 تا پایان دولت دوازدهم سالانه باید 971 هزار شغل در حوزه های مختلف ایجاد شود.
7324/8068
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.