به گزارش خبرآنلاین؛ خلیل آقاجانلو در حاشیه همایش «آب را دریاب» افزود: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است که همین موضوع اهمیت توجه به مصرف آب را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ خشکسالی در کشور وجود داشته است، با اشاره به وجود تغییرات اقلیمی افزود: همین تغییرات می‌تواند سرعت خشک شدن زمین را سرعت بخشیده و موضوع آب را به یک موضوع حیاتی تبدیل کند.
به گفته این مقام استانی، مهاجرت، مشکلات امنیتی و اجتماعی، درگیری بر سر آب تنها بخشی از مشکلات ناضی از کمبود آب در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی استان در مدیریت منابع آب، خاک نیز فعالیت می‌کند، گفت: این اداره کل در کنار حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی در زمینه آب در  تولید آب، انتقال و مصرف آن فعالیت می‌کند.
مدیر کل منابع طبیعی استان با تاکید بر اینکه ذخیره آب در مناطق دارای پوشش گیاهی بیشتر از مناطق فاقد پوشش گیاهی است، اضافه کرد: باید از نگاه بخشی دوری کرد و در تلاش برای داشتن نگاهی اجمالی در محیط زیست بود.
وی همراهی تشکل های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی را گامی در راستای روشنگری موضوع آب و خاک در استان زنجان بیان کرد و گفت: برگزاری این قبیل برنامه ها با موضوع آب می تواند در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار اثرگذار باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 708827
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.