جعفر گل محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشگیری از جرایم در سطح جامعه از برنامه های اولویت دار قوه قضائیه است و این برنامه را با جدیت در زنجان دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های متولی خود را مسئول کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بدانند ، تصریح کرد: به قطع همدلی و تفاهم بین مسئولان ، سبب سرعت بخشی در روند کاهش ناهنجاری ها در اجتماع خواهد شد.
گل محمدی با اشاره به اینکه مراجعه به دادگاه باید آخرین راه برای گرفتن حق باشد ، گفت: آگاه سازی مردم نسبت به حقوق خود و تغییر فرهنگ جامعه در مواجهه با مشکلات، تاثیر بالایی در کاهش پرونده های ورودی به دادگستری خواهد داشت.
وی افزود: هرقدر فرهنگ صلح و سازش در جامعه گسترش یابد ، همان قدر مشکلات مردم زودتر حل و فصل خواهد شد و نیازی برای مراجعه به محاکم نیست.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نهادینه کردن این فرهنگ در استان امری ضروری است، خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی در حوزه صلح و سازش علاوه بر استفاده از تجارب گذشته ، باید از ظرفیت افرادی که به نوعی صاحبان تریبون بوده و با مردم ارتباط دارند، بهره برد.
گل محمدی یادآور شد: استفاده از ظرفیت و جایگاه رسانه ملی ، خبرگزاری ها ، نشریات مکتوب و شبکه های اجتماعی ، این فرصت را در اختیار متولیان امر قرار می دهد تا اهداف خود را تشریح کرده و به گوش مردم برسانند.
این مسئول ادامه داد: اجرای قانون در همه زمان ها موجب احقاق حقوق افراد، ایجاد نظم، آرامش و امنیت در جامعه خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، با توجه به تعدد پرونده های قضایی مراجعه سالانه مردم به دادگستری زنجان بیش از 2 میلیون بار است.
مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالبه وجه چک و تامین خواسته چهار رتبه نخست پرونده های حقوقی دادگستری زنجان را از نظر تعداد فراوانی شامل می شود.
3216/8068
خبرنگار : سجاد کریمی *** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.