حمیدرضا یاختی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 6 ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف شهر زنجان هنگام بروز حوادث و سوانح مختلف خدمات رسانی می کنند و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته جانمایی 2 ایستگاه دیگر در گلشهر کاظیمه و محور داودقلی و دلجویی نیز پیش بینی شده است.
وی یادآوری کرد: این تعداد ایستگاه آتش نشانی و در مناطق مختلف شهر زنجان به گونه ای توزیع شده که محلات و حتی شهرکهای همجوار خود را پوشش داده و مشکلی در امداد رسانی وجود ندارد.
یاختی فر خاطرنشان کرد: براین اساس امسال و در بودجه عمرانی شهرداری یک میلیارد تومان برای احداث ایستگاه جدید آتش نشانی در گلشهر کاظمیه شهر زنجان که جمعیت زیادی را در خود جای داده، پیش بینی شده و در صورت تحویل به موقع زمین در ساخت این ایستگاه تسریع خواهد شد.
وی، در ارتباط با وضعیت تجهیزات کنونی ایستگاههای آتش نشانی نیز گفت: ماشین آلات و تجهیزات فعلی این ایستگاهها برای امداد رسانی مناسب بوده اما باید به روز رسانی شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: خرید تجهیزات انفرادی و خوردویی آتش نشانی سرسام آور بوده و در واقع هزینه ای زیادی را می طلبد و تخصیص اعتبارات لازم در این بخش چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
وی یادآوری کرد: تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی ها از طریق اعتبارت شهرداری ها تامین می شود و ریالی از منابع دولتی دریافت نمی شود و این در حالی است در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت از محل سازمان شهرداری و دهیاری ها منابع لازم تامین و نسبت تجهیزات ایستگاههای آتش نشانی اقدام می شود.
یاختی فر خاطر نشان کرد: هم اکنون سازمان اتش نشانی شهرداری زنجان 123 آتش نشان فعال دارد و بر طبق استانداردهای اعلام شده باید به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک آتش نشان وجود داشته باشد و به لحاظ استانداردها در وضعیت پایین تری قرار داریم.
وی اظهار امیدواری کرد، از طریق برگزاری آزمون متمرکز بتوان نسبت جذب نیروهای آموزش دیده شهرداری اقدام کرد و تحقق این امر مشکلات موجود در این بخش را برطرف می کند.
7320/ 8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.