به گزارش ایرنا ، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در دیدار با معاون استاندار ازمیر ترکیه ضمن معرفی قابلیت و جذابیت های استان زنجان برای سرمایه گذاری، اظهار کرد: موقعیت زنجان در منطقه شمال غرب ایران به نحوی است که 45 درصد جمعیت کشور در شعاع 400 کیلومتری پیرامون این استان قرار دارند.
درویش امیری با بیان اینکه واقع شدن زنجان در مسیر جاده ابریشم یک فرصت طلایی برای این استان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر توسعه این استان حول محور صنعت، معدن، گردشگری و آموزش عالی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 50 هزار نفر در واحدهای صنعتی زنجان شاغل هستند، اظهار کرد: بیش از 65 هزار دانشجو نیز در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این استان به تحصیل اشتغال دارند.
استاندار زنجان گفت: با وجود اینکه در حوزه آب و منابع آبی با مشکلاتی روبرو هستیم ولی میزان تولید در بخش کشاورزی 2 و نیم برابر نیاز مصرفی جمعیت استان است.
درویش امیری به تقویت روابط دو جانبه ایران و ترکیه و به تبع آن استان های زنجان و ازمیر تاکید و تصریح کرد: از اتاق صنعت استانبول نیز هیات هایی برای همکاری و سرمایه گذاری به زنجان سفر کردند ولی تفاهم نامه های رد و بدل شده هنوز عملیاتی نشده است.
وی به آمادگی زنجان در بخش های مختلف برای همکاری با استان ازمیر ترکیه اشاره کرد و گفت: امیدواریم سفر هیات های تجاری و بازرگانی ترکیه به زنجان نتیجه موثر و مفیدی برای دو طرف داشته باشد.
معاون استاندار ازمیر ترکیه نیر در این دیدار با بیان اینکه ایران جایگاه ویژه ای در نزد دولت ترکیه دارد، گفت: استان زنجان ظرفیت های مساعدی در حوزه کشاورزی دارد و صنایع نیز در این استان فعالیت خوب و قابل توجهی دارند.
محمد انصاری اوغلو به ضرورت برقراری خطوط پروازی بین ازمیر– تهران و ازمیر– زنجان تاکید کرد افزود: بر قراری این خطوط پروازی امکان تقویت روابط اقتصادی و تجاری را فراهم می کند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.