علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیماران خدمات خاص تحت پوشش این سازمان 2 هزار و 871نفر را مبتلایان به سرطان( شیمی درمانی) تشکیل می دهند که خدمات لازم درمانی را دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن 565 بیمار خاص نیز شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی نیز تحت پوشش این سازمان هستند و 100 درصد خدمات درمانی به این قشر ارائه می شود.
محمدی افزود: طی چند سال گذشته روند مبتلایان بیماران خاص و مشمول خدمات خاص تحت پوشش این سازمان ثابت بوده و این مهم به خاطر اطلاع رسانی لازم بوده است.
وی بیان کرد: سازمان های بیمه ای سلامت و تامین اجتماعی در قالب قوانین و ضوابط اعلام شده بصورت دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند و هر کدام از بیماران خاص جداگانه ای را تحت پوشش دارند و خدمات لازم ارائه می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده طی سال آینده برای تمامی بیمه شدگان به ویژه بیماران خاص تحت پوشش این سازمان کارت هوشمند صادر خواهد شد که در شرایط فعلی این بیماران با دفترچه و کارت مخصوصی که در اختیار دارند، خدمات دریافت می کنند.
وی، خاطرنشان کرد: بیماران خاص با مراجعه به دفتر اسناد پزشکی واقع در دانشسرا ساختمان حکیم هیدجی و طی فرآیندهای لازم تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان قراربگیرند و این اقدامات مهم موجب شده هزینه های سرسام آور درمان به مراتب کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، 4 مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی کلینیک مهرانه با اداره کل تامین اجتماعی این استان طرف قرارداد هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.