به گزارش ایرنا ، سید علی شفیعی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: کارت هوشمند ملی طبق ماده 38 قانون ثبت احوال کشور برای افرادی بالای 15 سال صادر می شود و این نوع کارت ها مزایای متعددی دارد.
این مسئول ادامه داد: حدود 40 درصد واجدان شرایط کارت هوشمند ملی دریافت کردند و این استان بر اساس سرشماری سال 95 ، یک میلیون 57 هزار 461 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 804 هزار 537 نفر واجد شرایط هستند.
وی اظهار کرد: کارت های شناسایی این بخش با توجه به قوانین و دستور العمل های موجود کشور بصورت کاغذی بود و بر اساس مصوبات مقرر شد طبق برنامه پنجم توسعه کارت هوشمند ملی به افراد داده شود.
شفیعی ، شناسایی منحصر به فرد افراد ، تصدیق هویت افراد ، قابلیت تطبیق اثر انگشت فرد ، امضای دیجیتالی ، امنیتی بودن و ضد جعل بودن را از جمله مزایای کارت هوشمند ملی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: طی فراخوان اعلام شده شهروندان برای دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر و اداره های تابعه استان مراجعه کنند و موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم که از سال 1380 تا 1389 بوده و تاپایان سال 1396 به اتمام می رسد.
به گفته این مسئول ، این نوع کارت ها از آغاز سال 97ها فاقد اعتبار خواهد بود اما کارت ملی نمونه قدیم بعداز این تاریخ (1389) همچنان دارای اعتبار است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: برای ثبت نام و صدور کارت هوشمند 37 ایستگاه کاری در این استان فعال است که از این تعداد 12 اداره شامل واحدهای تابعه، 12 اداره پستی و و 13 دفتر پیشخوان آماده اراده خدمات هستند.
شفیعی افزود: هزینه های دریافتی ثبت نام کارت هوشمند ملی 20 هزار تومان تعیین شده و برای کسانی که بخواهند به دفاتر پستی و پیشخوان مراجعه کنند در مجموع 28 هزار و 700 تومان در یافت می شود.
وی اظهار کرد: عموم مردم در صورت مشاهده تخلف یا اخذ مبلغ بیشتر می توانند موارد را باشماره تلفن 33138110 اطلاع دهند.
این مسئول خاطر نشان کرد: تمام افرادی که اعتبار کارت ملی آنها تاپایان سال 96 است می توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات پست و ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
به گفته شفیعی متقاضیان برای ثبت نانم و به صورت اینترنتی می توانند به سایت سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به نشانی www//ncr.ir مراجعه کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.