نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی با تجلیل از برگزیدگان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: تقویت هویت ملی و دینی کشور و استان یکی از اهداف این اداره محسوب می شود

مقدم با یادآوری اینکه حمایت از پایان نامه ها، مقاله، چاپ کتاب و اجرای نمایشگاه های هنری در راستای تقویت هویت ملی ودینی در استان انجان می شود، گفت: توجه به بخش لباس‌های بومی و محلی هم از دیگر راهکارهای تقویت هویت دینی و ملی است.

این مقام مسئول تولید لباس ایرانی اسلامی و ایجاد زمینه برای علاقمندان این حوزه را از اهداف برپایی جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی عنوان کرد و افزود:این جشنواره زمینه ای برای فرهنگ سازی جهت ترویج لباس های ایرانی اسلامی فراهم می کند.

مقدم به برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی در کنار این جشنواره اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه پنجاه و سومین نمایشگاه در سطح کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر همراهی دست اندرکاران در بازدید از چنین نمایشگاه هایی تصریح کرد: تلاش می شود تا زمینه تولید انبوه این لباس ها برای طراحان و تولیدکنندگان لباس فراهم شود.

در پایان این مراسم سودابه متین‌پور و مریم عباس‌زاده در بخش طراحی و دوخت مانتوی مشاغل و سمیرا جعفری، سمیرا کاظمی و سهیلا محمدلو نیز در بخش طراحی و دوخت پالتو تجلیل شدند.

در بخش طراحی و دوخت مانتوی سنتی از زهرابیات، سارا تدینی و منیره الله‌وردی و در بخش لباس محلی نیز حمیرا شفیعی از طارم و مریم رسولی در بخش لباس سنتی شایسته تقدیر شدند.

زهرا بیات و سمیرا باقری در بخش طراحی و دوخت مانتوی مجلسی تجلیل شدند و در بخش طراحی و دوخت مانتوی مدارس از هاجر عزیزی، فاطمه حسینی و فاطمه علیزاده تجلیل شد.

سمین شیری از شهرستان خدابنده به عنوان طراح لباس و همتیان، زهرا ملابابایی و رویا نظری به عنوان شرکت‌کننده در اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی تقدیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.