محمد رضا فیاض روز سه شنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و واحدها صنفی نمونه استان زنجان افزود: راهی که طی 38 سال گذشته جمهوری اسلامی طی کرده است، دستاوردهای بسیاری داشته در غیر این صورت انگیزه ای در میان مردم و مدیران برای ادامه فعالیت باقی نمی ماند.
وی یادآورشد: رتبه فضای کسب و کار ایران تا چهار سال قبل 152 بود در حالی که این رقم هم اکنون به 120 رسیده است.
فیاض اظهار کرد: نرخ رشد صنعت کشور منفی 10.5 بود که هم اکنون به 6.5 رسیده که نشان دهنده موثر بودن اقدامات انجام شده است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید جهش کنیم، با قدم ها و اقدامات عادی نمی توان فاصله باقی مانده را طی کرد.
وی خاطر نشان کرد: در دستور العمل طرح رونق سال جاری، به واحدهایی کمک می شود که اشتغال جدید داشته باشند، نیروی تحصیل کرده به کار گیرند و صادرات محور فعالیت کنند.
فیاض ادامه داد: در جهان هیچ کشوری وجود ندارد که با 15 کشور دیگر همجوار باشد و این به معنای برخورداری ایران از 15 دروازه تبادل سیاسی و تجاری است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشورهای همسایه به عنوان اهداف قابل دسترسی باید در دستور کار ورود تجار و رایزنان اقتصادی ایران قرار گیرد.
فیاض به اقدامات انجام شده در بحث مطالعات ژئوفیزیکی منابع طبیعی ایران در بخش معدن اشاره و ابراز کرد: تا پیش از این امکان شناخت 180 هزار کیلومتر مربع فراهم شده بود که تا سال گذشته این رقم به 460 هزار کیلومتر مربع رسید.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقشه کاداستر تمام معادن یعنی نقشه منبع زیر زمینی تمام معادن کشور به اتمام رسیده و اطلاعات آن بر روی سامانه این وزارت قرار گرفته است.
وی به آزاد سازی 80 پهنه زمین شناسی برای کشف و بهره برداری اشاره کرد و افزود: این رقم تا پیش از دولت یازدهم به تعداد انگشتان 2 دست هم نبود.
فیاض با بیان اینکه برای توسعه و تجهیز شهرک های صنعتی گام های خوبی برداشته شده است، یادآورشد: تامین آب 83 شهرک و گاز رسانی به 127 شهرک از جمله این اقدامات محسوب می شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت به افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات تا 200 میلیون دلار اشاره کرد و گفت: سرمایه صندوق های حمایتی از صنعت در مجموع به 800 میلیارد ریال افزایش یافته است.
در پایان این مراسم 10 برگزیده در حوزه صنعت و پنج منتخب در حوزه معدن معرفی و تندیس طلائی دریافت کردند و از سه اتحادیه صنفی برتر و پیشکسوت نمونه سال در حوزه اصناف تقدیر شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.