به گزارش خبرآنلاین؛ در این همایش رئیس صنعت و معدن استان زنجان با اعلام اینکه ۳۳۰ میلیون دلار از استان صادرات داشته ایم، با اشاره به سهم صنعت در اقتصاد کشور گفت: 37 درصد تولید ناخالص ملی کشور مختص صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته ناصر فغفوری، در شرایط فعلی که مشکل اصلی رونق اقتصادی است، هر روز را باید به نام روز صنعت نامگذاری کرد.

وی درباره روند رو به رشد صادرات استان بیان کرد: در سال 94 میزان صادرات استان 265 میلیون دلار بود و این در حالی است که سال گذشته به 330 میلیون دلار صادرات استان رسید. خوشبختانه استان توانست زنجیره تولید سنگ‌آهن و فولاد را کامل کند و ارزش افزوده سنگ‌های تزیینی افزایش یافت.

همچنین معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت معدن و تجارت کشور در سخنانی با بیان اینکه رتبه 120 ایران در راه‌اندازی کسب و کار در دنیا، نشانگر بهتر بودن فضای کسب و کار در 119 کشور دیگر نسبت به ایران است،گفت: طی چند سال گذشته رتبه ایران در این بخش 132 بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ های وزارت صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: با یک همت دیگر رتبه کسب و کار ایران را به زیر 100 در جهان کاهش دهیم.

محمدرضا فیاض با بیان اینکه رتبه ایران در رقابت‌پذیری طی سال‌های گذشته 82 جهان بوده است، ابراز کرد: در حال حاضر این رتبه به 76 کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد صنعت ایران طی سالیان گذشته منفی 10.5 بوده است، اظهار کرد: این رتبه به مثبت 6.5 رسیده است که البته نیاز به کار بیشتر برای افزایش دارد.

فیاض با اشاره به اینکه 18 هزار میلیارد تومان صرف جلوگیری از تعطیلی 23 هزار واحد در کشور شده است، گفت: امسال نیز دستورالعمل کمک به واحدهای صادرات محور و اشتغال‌زا صادر شده است.رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: ما دغددغه ای جزپیشرفت و توسعه کشور نداریم و توسعه استان و کشور به توسعه صنعتی بستگی دارد.

سجاد نباتچیان، رئیش خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  نیز در سخنانی افزود: ما دغددغه ای جز پیشرفت و توسعه کشور نداریم و توسعه استان زنجان و کشور به توسعه صنعتی بستگی دارد.

وی اظهار کرد: آن چیزی که ایران را همانند کشورهای توسعه یافته جلو می برد توسعه صنعتی است و باید بر تحقق این امر مهم همه باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: سرمایه از ما است و دولت و مجلس مار را همراهی و یاری کنند و ما برای اینکه کار کنیم حمایت و نیروی انسانی می خواهیم و ما انتظاری هم از دولت نداریم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703898
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.