زعفر افشاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی دوشنبه شب در این شهرستان اتفاق افتاد که علت وقوع آن از سوی عوامل ذیربط در دست تحقیق و بررسی است.
وی اظهار کرد: در این حادثه پنج هکتار از درختان جنگلی ارس در اراضی روستای 'جیشن آباد' و 10 هکتار از مراتع روستا 'هزار رود' این شهرستان در آتش سوخت.
افشاری خاطرنشان کرد: آتش سوزی جنگل ارس توسط عوامل منابع طبیعی و محیط زیست و مراتع نیز از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست، هلال احمر و سپاه پاسداران شهرستان طارم مهار شد.
وی تصریح کرد: در روستای تازه کند واقع در منطقه آزاد شهرستان طارم نیز آتش سوزی اتفاق افتاده بود که عوامل اداره منابع طبیعی این شهرستان به منظور اطفا و مهار در آن منطقه حضور داشتند.
به گزارش ایرنا ، غروب پنجشنبه /15 تیر جاری/ حدود 10 هکتار از مزارع گندم روستای قره چریان در منطقه حفاظت شده سرخ آباد بخش قره پشتلو شهرستان زنجان ، طمعه آتش شد.
عوامل محیط زیست زنجان در کنار اهالی این روستا و ماموران آتش نشانی شهر نیک، توانستند پس از حدود 1/5 ساعت تلاش بی وقفه، حریق را مهار و اطفا و از سرایت آتش به مابقی گندم زار جلوگیری کردند.
جمعه /9 تیر جاری/ 100 هکتار از مراتع جنگلی و درختچه ای مابین روستاهای 'حبش، جزوان و رشید آباد' در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان طعمه آتش شد.
همچنین در منطقه انگوران ماهنشان نیز یک هزار مترمربع از مراتع موجود در میان آتش سوخت که حضور به موقع و تلاش بی وقفه ماموران محیط زیست مانع از گسترش آتش شد.
روز سه شنبه /13 تیر جاری/ نیز 80 هکتار مرتع و دخیره گاه جنگلی بنه در اراضی روستای 'جزوان' واقع در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان در آتش سوخت.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.