به گزارش ایرنا، سید سجاد نباتچیان روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت، معدن و اصناف استان زنجان افزود: در صورتی که دولت و مجلس شورای اسلامی همراه صنعت نباشند و به حمایت از این بخش نپردازند، توسعه کشور محقق و عملیاتی نخواهد شد.
وی یادآورشد: صنعت برای فعالیت نیاز به سه بازوی سرمایه، نیروی انسانی و حمایت مدیران اجرایی دارد.
نباتچیان تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم شود که پرداخت مالیات، حق بیمه و تسهیلات بانکی مانع فعالیت بخش صنعت نباشد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: باید با برنامه ریزی و حمایت از تولیدکنندگان، رتبه صنعتی این استان را تک رقمی و سرمایه گذاران بزرگ را برای راه اندازی صنایع کلان جذب کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در این جلسه گفت: 37 درصد از تولید ناخالص داخلی این است مربوط به فعالیت های صنعتی و معدنی است.
ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته و امسال با رویکرد تخصصی اشتغال و تولید مطرح شده است.
وی ادامه داد: رویکرد تمام مسئولان اقتصادی این استان در سال جاری بر رونق تولید برای صیانت از مشاغل موجود و ایجاد اشتغال جدید متمرکز شده است.
فغفوری به تاکید تمام مسئولان استان بر راه اندازی زنجیره های کامل تولید اشاره کرد و از شکل گیری زنجیره های تولید فولاد، شمش روی تا واحد گالوانیزه و سنگ های تزئینی در این استان خبر داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون مسئولان اقتصادی و صنعتی استان پیگیر آغاز عملیات اجرایی سه پروژه بسیار بزرگ هستند که اشتغال هر یک به بیش از یک هزار نفر می رسد و فقط حجم سرمایه گذاری یکی از آنها بیش از یک میلیارد دلار است.
وی به فرا رسیدن 10 تیر روز صنعت، معدن و تجارت اشاره و اضافه کرد: در این مراسم 10 برگزیده در حوزه صنعت و پنج برگزیده در حوزه معدن معرفی و تندیس طلائی دریافت می کنند و از سه اتحادیه صنفی برتر و پیشکسوت نمونه سال در حوزه اصناف تجلیل می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.