به گزارش ایرنا، محمد بختیاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در استان زنجان 4 هزار و 984 صندلی کتابخانه ای وجود دارد که از این تعداد 684 صندلی مربوط به شهرستان ابهر است.
وی با اشاره به اینکه استاندارد سرانه صندلی کتابخانه ای برای هر 100 نفر یک صندلی است، ابراز کرد: با توجه به اینکه سرانه صندلی در شهرستان 0.45 درصد است سرانه صندلی کتابخانه ای در شهرستان ابهر به ازای هر 200 نفر یک صندلی است و در استان نیز سرانه صندلی به ازای هر 200 نفر یک صندلی است.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر یادآور شد: با احداث کتابخانه عمومی درجه یک در شهرستان ابهر سرانه صندلی کتابخانه ها در ابهر تا حد مطلوبی افزایش می یابد.
وی یادآور شد: علاوه بر این کتابخانه وزارت مسکن و شهرسازی طرحی برای افزایش کتابخانه در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی دارد و در راستای این طرح محلی با عنوان خانه محله در منطقه حسین آباد ابهر احداث خواهد شد.
بختیاری تصریح کرد: زمین 'خانه محله' توسط شهرداری و اعتبار آن توسط اداره مسکن و شهرسازی فراهم می شود و پس از احداث ساختمان در 2 طبقه، یک طبقه از آن کتابخانه عمومی و یک طبقه از آن به عنوان 'خانه محله' در اختیار شهرداری قرار می گیرد.
/6085/7324
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.