به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سجاد موسوی شامگاه چهارشنبه در همایش روز ملی عفاف و حجاب در پارک پردیس ابهر، اظهار کرد: روز ملی عفاف و حجاب یادآور اعتراض و قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد به دستور کشف حجاب رضا شاه در سال 1314 است که در این روز عده بسیاری شهید و دستگیر شدند.
وی افزود: حجاب و عفاف همواره به عنوان یکی از مسائل انسانی از طرف علمای دین مطرح بوده است.
امام جمعه صائین قلعه بیان کرد: موضوع حجاب به قدری اهمیت دارد که باید بررسی شود چرا در روز حجاب عده ای چهارشنبه سفید را در اعتراض به حجاب راه می اندازند، یا به عده ای از استادان غرب زده پیشنهاد می کنند در موضوع حجاب شبهه ایجاد کنند تا در دانشگاه های آمریکا و انگلیس به کرسی تدریس دست یابند.
وی بیان کرد: چرا دشمنان دست روی حجاب گذاشته اند تا از این موضوع حساسیت زدایی کنند، باید بدانیم که حجاب فقط یک موضوع شرعی نیست و امری گسترده و عمیق است.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: لباس هر انسان پرچم وجود اوست که او را معرفی می کند و در واقع راه شناسایی زن مسلمان پوشش اوست و در تمام دنیا زنان پوشیده نشان از دین اسلام است.
امام جمعه صائین قلعه با اشاره به کشور ترکیه پس از آتاتورک، ابراز کرد: آتاتورک با دستور تغییر پوشش فرهنگ، بینش و تفکر کشور خود را عوض کرد ولی در ایران به لطف حضور روحانیت و مرجعیت و قیام مردم در سال 1314 نتوانستند کشف حجاب را عملیاتی کنند.
وی تاکید کرد: در کشور ما 7 سال منع حجاب قانونی شد و بسیاری از بانوان در آن دوران از خانه های خود خارج نشدند و در کشور اسلامی ایران که احکام اسلام در آن اجرا می شود شایسته نیست عده ای بدون حجاب در جامعه حضور یابند.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: حجاب مصونیت است و مانع آزادی نیست و افراد بی حجاب عامل محدودیت در جامعه ما هستند.
وی خاطرنشان کرد: تصور برخی از افراد از وسیله نقلیه شخصی به عنوان حریم خصوصی اشتباه است و این افراد تنها بخشی از فتوای مربوط به این موضوع را بیان می کنند و در اصل موضوع آن توجه ندارند.
امام جمعه صائین قلعه گفت: امروز در فضای مجازی و غیر مجازی با مطالب ضعیف و تقطیع مطالب قصد دارند همان کاری را با حجاب مردم کنند که در گذشته مسیحیان با مسلمانان آندلس کردند.
وی ابراز کرد: دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام ابتدا خانواده و درون آن مادر و زن خانواده و در وی حجاب و عفاف را هدف قرار داده اند، حسن جمال یک خانم در حجاب اوست و موجب نمایان شدن سیرت زیبای او می شود که زیبایی سیرت مانند زیبایی صورت تکراری شدنی نیست.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: بسیاری از طلاق ها که در 3 تا 6 ماه اول زندگی رخ داده، دلیل آن ازدواج بر اساس ملاک های ظاهری بوده است و هرچه از حجاب دور شویم به ضرر و زیان بانوان است.
وی یادآور شد: دولت، قوه مقننه و قوه قضاییه باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و همه افراد باید بدانند حجاب احترام به حرمت های الهی است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.