ناصر سلطان محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان فرسوده است و برای برطرف کردن این معضل باید نسبت به خرید اتوبوس های جدید اقدام کرد که در توان بخش خصوصی نیست.
وی یادآوری کرد: طبق برآوردهای انجام شده خرید یک دستگاه اتوبوس شهری 500 میلیون تومان هزینه دارد و این سازمان نمی تواند به تنهایی چنین مبلغی را پرداخت کند.
محمدی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تا سال 89، برای تامین اتوبوس های مورد نیاز 82.5 درصد یارانه مورد نیاز و شهرداری ها نیز 17.5باقیمانده را پرداخت می کرد و این موضوع به ارتقای خدمات دهی بهتر منتهی می شد.
وی بیان کرد: پس از مدت یاد شده کمکی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها انجام نگرفت و تداوم این امر مشکلاتی را در خرید اتوبوس های شهری ایجاد کرد.
به گفته ی، این مسئول سازمان اتوبوسرانی شهر زنجان با وجود مشکلات فراوان و برای نوسازی ناوگان خود در این بخش خرید چهار دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان را مورد توجه قرار داده است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان ادامه داد: طبق بخشنامه اعلام شده سن اتوبوسهای به کارگرفته شده در این ناوگان نباید بیش 15 سال باشد.
وی بیان کرد: نوع گازوئیل مصرفی در اتوبوس های شهری تاثیر بسزایی در فرسودگی این وسلیه نقلیه دارد و هم اکنون ناوگان شهری زنجان از گازوئیل معمولی استفاده می کند و این در حالی است که برخی استان های مجاور مانند قزوین از گازوئیل یورو 4 بهره مند هستند که علاوه بر کاهش آلودگی ها در حفظ محیط زیست نیز بسیار اثر گذار است.
سلطان محمدی خاطرنشان کرد: این سازمان در صورت خرید آزاد گازوئیل یورو 4 باید هزینه هنگفتی را پرداخت کند و در توان این سازمان نیست اما خرید یارانه ای و اختصاص جایگاهی در این بخش می تواند آثار مفید و مثبتی را به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی این شهر مشکلی در جابجایی مسافران شهری ندارند و 165 دستگاه این ناوگان به مسافران شهری و حومه خدمات ارایه می دهند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.