فرهاد میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیر گذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول و گسترش همکاری های مشترک و خلاق و با توجه به نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش پایه ریزی شده است.
وی یادآوری کرد: چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین در سال 1394 به میزبانی بهزیستی این استان برگزار شد.
میرزایی افزود: محورهای مورد تاکید جشنواره شامل معلولین و برابر سازی فرصت ها، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی سازی الگوهای رفتار اخلاقی، تقویت حس مسئولیت پذیری، تلفیق اجتماعی فرد معلول، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و تشویق به آفرینش هنری است.
وی بخش صحنه ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایش نامه نویسی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را از مهمترین بخش های این جشنواره اعلام کرد و گفت: در هر گروه نمایشی 12 نفر می توانند شرکت کنند که دو سوم هر گروه را معلولین تشکیل می دهند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان، از علاقه مندان و گروه های هنری خواست نسبت به دریافت فراخوان از معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان اقدام و یا به سایت بهزیستی استان اردبیل به آدرس www.behzistiardabil.ir مراجعه کنند.
پس از پایان مهلت ارسال متون نمایشی این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین طلوع در مدت یاد شده، 15 مرداد مرحله بازخوانی انجام می شود که 25 شهریور با اعلام نتایج آثار منتخب به جشنواره راه پیدا می کنند.
به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین طلوع با حضور استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و قزوین و به میزبانی استان اردبیل آذر امسال برگزار می شود.
هم اکنون در حوزه توانبخشی اطلاعات 19 هزار و 197 معلول در سامانه بهزیستی این استان ثبت شده که بر این اساس خدمات متعددی به آنها ارائه می شود.
23 هزار و 820 خانوار مددجو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.