به گزارش ایرنا، مسعود علیاری روز یکشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح فعالیت های این سازمان پرداخت و افزود: هم اکنون حدود 38 هزار نفر مستمری بگیر اصلی این سازمان هستند که با احتساب افراد تبعی به بیش از 75 هزار نفر می رسد.
وی یادآوری کرد: در مجموع شمار بازنشستگان اصلی و تبعی این سازمان امسال به طور میانگین 7.4 درصد نسبت به سال گذشته و شمار بیمه شدگان اصلی نیز حدود سه تا چهار درصد رشد داشته است.
علیاری افزود: یکی از اقدامات شایسته دولت افزایش حقوق مستمری بگیران از 9 میلیون به 11 میلیون ریال است و سایر دستمزدها نیز 12.5 درصد افزایش داشته است.
وی ابراز کرد: بر اساس آخرین آمار حدود 985 کارگاه در این استان مشمول تسهیلات طرح بخشودگی جرایم شدند که مجموع بدهی این کارگاه ها بیش از 40 میلیارد تومان بود که حدود 13 میلیارد تومان آن به جرایم متعلقه اختصاص داشت.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: حدود یک سوم جرایم کارگاه ها بخشوده و 27 میلیارد تومان باقی مانده نیز تقسیط شد.
وی همچنین از اعلام آمادگی این اداره کل برای پوشش بیمه ای خبرنگاران خبر داد و گفت: بر این اساس بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با بهره مندی از 10 درصد حداقل دستمزد به عنوان کمک ویژه اختصاصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این قشر انجام شده است.
علیاری افزود: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی مقرر شد، تعداد 12 هزار از متقاضیان بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در سراسر کشور جهت بهره مندی از 10 درصد حداقل دستمزد سالانه مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک ویژه اختصاصی سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی صندوق اعتباری هنر به شعب اجرایی سازمان تامین اجتماعی معرفی و پس از احراز شرایط تحت پوشش بیمه صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای برخورداری از حق بیمه 10 درصدی باید از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و سهمیه این بخش نیز اعلام شود.
علیاری همچنین دیدار با مسئولان استانی، خانواده شهدا، برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان، مستمری بگیران، بازدید از مراکز ملکی و عیادت بیماران را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته تامین اجتماعی در استان ذکر کرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.