ایرج دست نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به نقش پیشگیرانه حمل و نقل در مقوله جلوگیری ازقاچاق کالا اشاره کرد و افزود: استان زنجان نقش مهم و موثری در کریدور حمل و نقل جاده‌ای شمالغرب کشور دارد.
وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان به عنوان متولی اصلی بخش حمل ونقل برون شهری تمام توان خود را برای مقابله با قاچاق کالا به کار گرفته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: دستور العمل ثبت کدپستی فرستنده و گیرنده کالا به انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل تحت پوشش، ازسوی این اداره کل ابلاغ شده و بر اساس دستور العمل ها و قوانین موجود هر محموله ای که در جاده تردد می کند ملزم به اخذ بارنامه بوده و متصدی صدور بارنامه باید نسبت به شناسایی و کنترل محموله ها دقت کافی داشته باشد.
دست نشان، به اقداماتی همچون صادر نکردن بارنامه به مبدا و مقصدهای ثبت نشده در سامانه انبارها به منظور پیشگیری از قاچاق کالا در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: در این باره پس از تکمیل کد پستی انبارها توسط سازمان صنعت ومعدن، بارنامه بر خط اجرایی خواهد شد و لذا در صورت درج نشدن صحیح کد انبارها، دریافت کد رهگیری و صدور بارنامه بر خط امکانپذیر نخواهد شد.
وی افزود: گزارشگیری از راهداری و دامپزشکی استان زنجان درباره وضعیت اجرای طرح اتصال مجوزهای حمل مربوط به دامپزشکی به سامانه بارنامه برخط و جلوگیری از فرار بار دام و فرآورده های خام دامی و ارسال بیشتر بارها همراه با بارنامه از سوی اداره کل راهداری این استان انجام می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر این اساس ارسال همه محموله های دامی و دامپزشکی بعد از تایید سلامت از سوی اداره کل دامپزشکی این استان و ارسال آن با حواله دامپزشکی و بارنامه امکانپذیر خواهد بود.
دست نشان تاکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق سوخت نیز پیگیری و نظارت بر اجرای طرح های مقابله ای برای پاکسازی مناطق آلوده و بر خورد با خودروهای دارای باک اضافه نیز انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سامانه قرنطینه دامپزشکی استان زنجان شهریور سال 95 برای جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز دام و طیور، به سامانه حمل و نقل و پایانه ها متصل شده بود.
هدف از این اقدام، کنترل و نظارت هر چه بیشتر دام هایی که از این استان خارج و یا وارد می شوند، سامانه های حمل و نقل و پایانه ها و دامپزشکی متصل به هم شدند، چرا که باید همه دام و طیور قابل جابجایی دارای مجوز حمل بهداشتی و نظارت شده از دامپزشکی باشند.
به منظور ارتقاء ضریب اطمینان باید مجوزهای حمل دام به صورت الکترونیکی توسط شرکت های حمل و نقل صادر و استان مقصد به صورت آنلاین در جریان ورود دام و طیور قرار گیرد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.