به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، شهرام طهماسبی در جمع خبرنگاران زنجان افزود: اقتصاد مقاومتی از مباحث روز کشور است و بسیاری از حرکت های توسعه ای استان بر اساس سیاست های آن پیش می رود.
وی یادآورشد: محور و چارچوب برنامه ششم توسعه هم بر اساس مباحث اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است و امید می رود برنامه های پنج ساله ششم بر اساس آن پیش برود.
طهماسبی اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات قابل قبول و ارزشمندی انجام شد اما عقب ماندگی های ناشی از عملکرد دولت نهم و دهم، چنان گسترده است که تلاش های کنونی آنها را پوشش نمی دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تمام تلاش مسئولان دولت و این استان بر آن است تا مجموع مشکلات زنجان، شناسایی و مرتفع شده و نمود عملیاتی آن مشاهده شود.
وی خاطر نشان کرد: برای پیش برد برنامه های اقتصاد مقاومتی، مسئولیت های مختلفی برای دستگاه های اجرایی و دولتی در قالب 9 کارگروه ابلاغ شد.
طهماسبی ادامه داد: در مجموع کارگروه ها طی سال گذشته 111 جلسه با 833 مصوبه داشتند که تاکنون 85 درصد این مصوبات اجرایی شده یا در دست اجراست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: 13 درصد از این مصوبات در حال نهایی شدن هستند و فقط 2 درصد آنها عملیاتی نشده اند.
وی اضافه کرد: مهمترین علت اجرایی نشدن این 2 درصد هم موانع اجرایی، نبود اعتبار یا مناسب نبودن سیستم تکنولوژیک دستگاه های اجرایی است.
طهماسبی اظهار کرد: میزان موفقیت دستگاه اجرایی که عملکرد آنها متفاوت از عملکرد مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی است، 80 درصد برآورد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: شرکت گاز، دانشگاه تحصیلات تکمیلی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت برق منطقه ای، شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و شرکت توزیع برق دستگاه هایی هستند که بیش از 70 درصد در اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی به موفقیت دست یافته اند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.