به گزارش ایرنا مهری رفعتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ایرنا مرکز زنجان، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه ای اثرگذار دانست و افزود: رسانه های خارج از کشور خروجی ایرنا را به عنوان رسانه رسمی ایران، موضع دولت و نظام می دانند.
وی ادامه داد: ورود ایرنا به شبکه های مجازی زمینه برجسته شدن این رسانه را فراهم کرده و لازم است از ظرفیت فضای مجازی در بالابردن سرعت انتشار اخبار بهره بیشتری بگیریم.
رفعتی به شعار 'دقت، صحت و سرعت' خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ایرنا واجد 2 مولفه دقت و صحت است و در شرایط کنونی باید به موضوع سرعت توجه کنیم.
وی رسانه را در حکم مشاور برای مدیران و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و تاکید کرد: مردم و مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
معاون خبر ایرنا افزود: خبرنگار ما در پوشش یک رویداد و برنامه خبری نباید منتظر تمام شدن آن بماند بلکه لازم است در خلال آن تولیداتی را در قالب عکس و تیتر در کانال های تلگرامی وسایر حساب ها در فضای مجازی منتشر کند.
وی به ضرورت تلاش برای افزایش مخاطبان ایرنا در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: رعایت اصول تیتر نویسی و جذابیت در تیتر و آوردن سابقه برای خبر از موارد عمده ای است که خبرنگاران باید نسبت به آن توجه جدی کنند.
رفعتی جوان گرایی، مهارت افزایی و سوژه پروری را از ویژگی های ایرنا در شرایط حاضر برشمرد و اظهار کرد: همکاران ما در مراکز استان ها با ایده پردازی و به سمت تولیدات کیفی حرکت کنند چرا که چنین ظرفیت هایی در مراکز استان ها وجود دارد.
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این جلسه گفت: ایرنا به عنوان رسانه ای دارای قدمت، معروفیت لازم را دارد و ما اکنون در تلاش هستیم تا مقبولیت برای جامعه هدف خود داشته باشیم.
علی حیدری به ضرورت کسب مهارت های بروز در تولید و انتشار اخبار و حضور در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: ایرنا مشکلی در موضوع تولید اخبار ندارد و در این شرایط انتشار اخبار را از طریق بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی در اولویت قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه مراکز استان ها باید از انجام کارهای روزمره فاصله بگیرند، اظهار کرد: امروز مقوله سرعت در انتشار اخبار اهمیت پیدا کرده است البته نه به این معنا که کیفیت فدای سرعت شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه اسماعیل جهانبخش به عنوان رییس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان معرفی و از خدمات رویا رفیعی رییس قبلی این مرکز تقدیر شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.