به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان مرداد سال 93 با انتشار مطلبی از قرار گرفتن طرح دوخطه کردن راه آهن قزوین - زنجان در اولویت برنامه های راه آهن کشور خبر داده بود ، طرحی که پیش از آن به سبب انتشار اخباری از سوی مسئولان راه آهن شمالغرب و عمرانی استان در حال اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی معرفی شده بود.
مدیرکل اسبق راه‌آهن شمال غرب کشور در تیر سال 90 اعلام کرد که تمامی قطعات طرح دو خطه کردن محور راه آهن ˈ تهران – میانه ˈ به طول 440 کیلومتر تا خرداد سال آینده به مناقصه گذاشته می شود، در حالی که جمشید انصاری استاندار سابق زنجان در شهریور سال 95، از انجام نشدن مطالعات لازم برای اجرای این طرح خبر داد.
جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در همان شهریور سال 95 در حالی خبر از آغاز عملیات اجرایی طرح 2 خطه کردن مسیر ریلی زنجان - تهران داد که با وجود ادعای برخی مسئولان قبلی مبنی بر آغاز اجرای این طرح ، هیچ اقدامی در این مسیر انجام نشده بود.
انصاری استاندار سابق زنجان زمانی که خبر از انجام مطالعات برای چنین پروژه ای می داد، گفت: این پروژه جزء مصوبات دولت قبل بود، اما با پیگیری های انجام شده، صحت نداشتن ادعاها در مورد آغاز عملیات اجرایی ، مناقصه و مطالعه انجام شده آن ، آشکار شد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در زنجان خرداد سال 91، گفت: طرح ملی 2خطه کردن راه آهن ˈتهران - میانهˈ به طول 440 کیلومتر در یک مناقصه ای به زودی تنها به یک سرمایه گذار واگذار می شود اما عملیات اجرایی قسمت زنجان – قزوین این طرح در دهه فجر سال 95 با حضور وزیر راه و شهرسازی اجرایی شد.
این روزها اما معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان بار دیگر اجرای این طرح را با اعلام خبر بهره برداری از آن تا پایان سال جاری، بر سر زبان ها انداخته است.
رحمتی در جمع خبرنگاران زنجان گفت: طرح 2 خطه کردن راه آهن زنجان – تهران تا پایان سال جاری از محل اعتبارات فاینانس تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی مجموع اعتبار دریافت شده برای این طرح را سه هزار و 850 میلیارد ریال اعلام کرد و بهره برداری از آن را زمینه ساز تسهیل سفر ریلی زنجانیان به تهران برشمرد.
دوخطه کردن راه آهن زنجان - تهران تحقق یک آرزوی دیرینه برای زنجانیها خواهد بود.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.