معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های خدابنده، خرمدره و طارم در بخش برادران و تیم های ابهر، زنجان و خدابنده نیز در بخش خواهران به تریب به برتری دست یافتند.
فاطمه جمشیدی افزود: این المپیاد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه /11 و 12 تیر جاری/ در محل پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر کشور در زنجان برگزار شد.
وی با بیان اینکه 196 نفر از دانش آموزان دختر و پسر عضو جمعیت هلال احمر هفت شهرستان استان زنجان در این المپیاد حضور داشتند اظهار کرد: هر کدام از شهرستان های این استان با 28 دختر و پسر در قالب دو تیم 14 نفره در این المپیاد شرکت کردند و تیم های نخست بخش برادران و خواهران 'خدابنده و ابهر' در رقابت های کشوری که مرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود حاضر خواهند شد.
جمشیدی افزود: مهارت های امدادرسانی هلال احمر یکی از برنامه های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، ارتقا روحیه کار گروهی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طرح ریزی و اجرا می شود.
وی تصریح کرد: المپیاد طرح ملی دادرس طی چند مرحله برگزار می گردد که با تکیه بر تربیت تیم های امدادی دانش آموزی به ارتقا سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور، منجر می شود.
جمشیدی تصریح کرد: تشخیص علایم حیاتی، احیا قلبی - ریوی، مراحل بند آوردن خونریزی، نحوه پانسمان و بانداژ، آتل بندی محل شکستگی و اسکان اضطراری، سرفصل های تخصصی المپیاد طرح ملی دادرس بود.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.