محمدرشید کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو از بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود، تنها راه مبارزه با این بیماری سم پاشی روی بدن و جایگاه های نگهداری دام در مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی است.
وی تاکید کرد: به همین منظور و برای مبارزه با سایر بیماری های انگلی علاوه بر سمپاشی روی بدن گاو، گوساله، بز و گوسفند، 396 هزار و 830 مترمربع جایگاه دام نیز سم پاشی شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از 52 هزار و 851 راس دامی که بدن آن سمپاشی شده، 51 هزار و 280 راس گوسفند و بز و یکهزار و 301 راس نیز گاو و گوساله بوده است.
کرمی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده از سوی اکیپ های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به صورت رایگان بوده است.
وی یادآورشد: طرح مبارزه با بیماری ها انگلی و تب کریمه کنگو تا اواخر شهریور امسال در همه مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی ادامه دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه و قصابی ها مورد را با شماره 1512 دامپزشکی استان زنجان برای بررسی و پیشگیری از شیوع بیماری 'تب کریمه کنگو' گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، تب کریمه کنگو، یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌ است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.