تقی نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمارها بیانگر آن است که 55 درصد خانواده ها پس از گذشت سه سال متوجه اعتیاد عضوی از خانواده خود می شوند و این موضوع قابل تامل است.
وی اظهار کرد: ورود خانواده ها برای اصلاح اعتیاد فرزندان خود اقدامی نابجا و غلط بوده و این مهم حتی به تشدید این معضل منجر می شود.
نصیری افزود: متاسفانه فرهنگ اجتماعی مردم در خصوص برخورد با معضل اعتیاد، فرهنگ سازنده ای نیست و اغلب خانواده های دچار مشکل اعتیاد، تصور می کنند در صورت وجود فرد معتاد در خانواده دنیا به آخر رسیده و به پنهان سازی آن کمک می کنند.
وی بیان کرد: برخورد قهرآمیز با موضوع اعتیاد نه تنها به کاهش اعتیاد کمک نمی کند، بلکه به افزایش این بلای خانمانسوز منتهی می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ادامه داد: بر این اساس باید تلاش کرد، اعتیاد به بعنوان یک جرم از ذهن مردم زدوده و به عنوان یک بیماری همانند سایر بیماری های دیگر نگریسته شود.
وی یادآوری کرد: اغلب بیماری ها حتی بیماری های صعب العلاج در صورت تشخیص بهنگام قابل درمان بوده و این در حالی است که اعتیاد یک بیماری تلقی می شود، هر چند درمان آن بسیار ضعیف است اما امکان بهبودی وجود دارد.
نصیری افزود: آخرین شیوع شناسی انجام شده طی سال های 90 و 91 در کشور نشان می دهد یک درصد جمعیت این استان دچار اعتیاد هستند و در صورت ارائه آمارهای جدید امکان تغییر این آمار وجود دارد.
وی اظهار کرد: طی دولت دهم آمار اعتیاد کشور یک میلیون و 325 هزار نفر اعلام شد و این آمار بر مبنای سه پایش انجام و پایین ترین آمار مبنای قضاوت قرار گرفت.
نصیری خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سخنگوی شورای مبارزه بامواد مخدر کشور هم اکنون 2 میلیون و 808 هزار معتاد در کشور وجود دارد که آماری جدید و در واقع به واقعیت نزدیک تر است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.