غلامحسین جمیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که دولت طی چهار سال گذشته موفق به بهبود شرایط اقتصادی نشده است، در حداقل وضعیت، از بدتر شدن شرایط اقتصادی جلوگیری کرده است.
وی تاکید کرد: تمام بخش های کشور نیاز به خروج از فضای متلاطم و شرایط سخت موجود داشت تا بتواند به تمرکز و بازسازی مجدد قوای خود بپردازد.
جمیلی اظهار کرد: رویکردی که دولت طی سال های گذشته در پیش گرفت، این شرایط را ایجاد کرد و شرایط برای حرکت مجدد و با توان تمام بخش ها ایجاد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: با نگاه واقع بینانه تر به قضایا، آمارهای مستند قابل اتکا نشان می دهد که آمار اشتغال در استان ها به ویژه در زنجان نسبت به دوره های مشابه گذشته افزایش یافته است.
وی یادآورشد: این آمار به این معناست که تولید و رونق در برخی از واحدهای صنعتی که با مشکل و رکود مواجه بود، اندکی بهبود یافته و این موضوع بحث متفاوتی نسبت به رسیدن به نقطه ایده آل است.
جمیلی اضافه کرد: شفافیت عملکرد دولت یازدهم در تعیین اولویت ها، تطبیق آنها با مسیرهایی که مورد توجه و انتظار آن است و در نهایت اقدام به اجرای این برنامه ها تا اندازه زیادی مطلوب بود اما آثار آن به اندازه این اقدامات مشاهده نشد.
رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب وکار نوین دانش بنیان اتاق ایران گفت: بسیاری از مشکلات که در سال های قبل تر ایجاد شده بود نیاز به ترمیم و بازسازی داشت و درمان و بهبود این وضعیت اقدامی زمان بر و انرژی بر محسوب می شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید همین مسیر استمرار داشته باشد تا بتوان به نقطه مطلوبی که ارکان نظام، مردم و جامعه تولیدی و صنعتی انتظار دارند، دست یافت.
جمیلی ابراز کرد: جامعه داخلی و بین المللی نیاز به شفافیت آمارهای اقتصادی دارد و در صورتی که همین رویکرد در مراحل مختلف تصمیم گیری و اجرا ایجاد شود، ثبات و پایداری هم به دنبال آن ایجاد می شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان بر لزوم ثبات در تصمیم گیری ها و نگرش ها تاکید کرد و ثمره آن را افزایش انگیزه سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در توسعه ایران برشمرد.
وی با بیان اینکه توجه به وضعیت جوانان کشور بسیار مهم است، تاکید کرد: ما جامعه جوانی داریم و باید از ظرفیت آنها استفاده شود و باید بپذیریم که باور و اعتقاد بیشتر به جوانان به حتم ما را در مسیر بهره وری بیشتر و سازندگی قرار می دهد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.