هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 25 میلیارد ریال زکات فطره در این استان جمع آوری شد که این میزان در سال گذشته بالغ بر 16 میلیارد و 467 میلیون ریال بود.
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها، پیش بینی شده بود، 25 میلیارد ریال زکات فطره در این استان جمع آوری شود که 100 درصد آن محقق شد.
صفری افزود: جمع آوری زکات فطره در برخی پایگاه های مستقر این نهاد در سطح استان ادامه دارد و تا چند روز آینده به پایان می رسد.
وی بیان کرد: امسال جمع آوری زکات فطره با محوریت مساجد انجام شد و در این ارتباط یک هزار و 75 پایگاه در مساجد و حسینیه، 158 پایگاه در معابر مستقر و علاوه بر آن 29 پایگاه نیز در مراکز نیکوکاری مستقر شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها و به دلیل کثرت بالای مددجویان تحت پوشش این نهاد 60 درصد مبالغ جمع آوری شده به گروه های هدف این نهاد و مابقی به حساب مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت بالای مردم نیکوکار این استان در برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان از جمله اطعام نیازمندان و برپایی سفره های افطاری، اکرام ایتام و فرزندان محسنین، تامین بسته های مواد غذایی مورد نیاز مددجویان و دیدار با خانواده های تحت حمایت این نهاد در قالب طرح مفتاح الجنه قابل توجه بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.