ابوالفضل عباسچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین مشکل در شناسایی و توسعه مناطق مستعد جهت سرمایه گذاری، پیچیدگی تعیین مناطق مناسب است.
وی یادآورشد: این مشکلات از آنجا ناشی می شود که معیارها و عوامل مختلف بسیار زیادی از جنس معیارهای فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی و قوانین و ضوابط، در تصمیم گیری در مورد مناسب و یا نا مناسبت بودن محل های مورد نظر دخیل هستند.
عباسچیان اظهار کرد: با توجه به اینکه حل یک مساله تصمیم گیری پیچیده چند معیاره با استفاده از روش های سنتی بسیار پر هزینه، نیازمند صرف زمان زیاد و ضوابط، مقررات و سیاست ها در حال تغییر و درخواست ها متفاوت است، در نتیجه توسعه یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری پویا، به منظور بررسی تعیین معیارها و شناسایی محل های مناسب سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف اقتصادی ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به مهمترین اهداف شکل گیری نقشه جامع سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: ایجاد ابزار الکترونیکی حاوی اطلاعات و سرویس های لازم برای کاهش زمان و حذف حداکثری استعلامات و مجوزهای لازم در فرآیند استقرار طرح های سرمایه گذاری و حذف حداکثری عوامل انسانی در فرآیندهای سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی اداری از جمله این اهداف است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد ابزار الکترونیکی جهت آمایش با تجمیع اطلاعات ظرفیت ها و زیرساخت های موجود استان، فراهم سازی امکان تصمیم گیری بهتر برای مدیران استان در ایجاد و توسعه زیرساخت ها، متناسب با ظرفیت های موجود هر منطقه و راهنمایی سرمایه گذاران در انتخاب اراضی مناسب برای استقرار طرح های سرمایه گذاری با سرعت و دقت مناسب از دیگر اهداف این سامانه محسوب می شود.
عباسچیان ادامه داد: برای آماده سازی این سامانه زیر سیستم های آب، برق، گاز، راه، زمین، کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، شهرک صنعتی و واسط آماده و اطلاعات لازم تمام نقاط استان وارد شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه لکه های سرمایه گذاری و ظرفیت های هر لکه برای سرمایه گذاری در این سامانه مشخص شده است، گفت: این طرح در شهریور سال جاری برای نخستین بار در کشور رونمایی می شود و از آن به بعد اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران متقاضی، در سریعترین زمان و به آسانترین شیوه در اختیار آنان قرار می گیرد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.