ناصر مقدم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد اجراهای صحنه ای موسیقی در استان از 14 مورد در سال 92 به 113 مورد در سال 95 رسید، افزود: تعداد اجراهای عمومی نمایش های تولید شده در استان نیز از رقم 188 مورد در سال 92 به عدد 289 مورد در سال 95 افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: در هشت سال پیش از دولت تدبیر و امید جشنواره موسیقی در زنجان تعطیل بود و از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم جشنواره موسیقی استانی ' آواری امید' به همراه برخی دیگر از رویدادهای فرهنگی در این استان دوباره احیا شدند.
مقدم اظهار کرد: با توجه به فضای موجود در دولت تدبیر و امید، تعداد آموزشگاه های آزاد موسیقی بیش از 100 درصد در زنجان رشد داشته به طوری که طی سه سال گذشته شمار آن ها از 7 به 15 مورد افزایش پیدا کرده است.
وی به رونق گرفتن تئاتر در استان اشاره کرد و گفت: شمار نمایش های تولیده شده در سطح استان از رقم 42 نمایش در سال 92 به 72 مورد درسال 95 رسید.
مقدم به تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان استان زنجان اشاره کرد و افزود: ایجاد خانه هنرمندان یکی از دغدغه های چندین ساله بود تا اینکه در سال 93 این اتفاق افتاد و این خانه در استان شکل گرفت.
گفتنی است بعد از تهران و اصفهان، زنجان سومین استانی است که خانه هنرمندان در آن راه اندازی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه راه اندازی مجدد خانه مطبوعات از دیگر توفیقات دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگ در این استان است، گفت: در مجموع در زمان حاضر شرایط حاکم بر حوزه مطبوعات و فعالیت های رسانه ای در زنجان بهبود قابل توجهی نسبت به دوره قبل از دولت یازدهم یافته است.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر 52 نشریه و رسانه دارای مجوز در استان زنجان فعال هستند.
مقدم به تقویت فعالیت های قرآنی در سطح استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از رقم 237 باب در سال 92 به 326 باب تا پایان سال 95 رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برنامه محور بودن فعالیت ها، توجه متوازن به تعریف و اجرای برنامه در حوزه های مخلف فرهنگی و هنری، توجه به تشکل های غیر دولتی، خلاقیت و ابتکار در تعریف برنامه ها، مشارکت دادن صاحب نظران در تصمیم گیری های کلان حوزه فرهنگ و هنر استان، عدالت در توزیع اعتبارات در سطح شهرستان ها، اجرای سیاست ها و برنامه ها با کمترین حاشیه در استان و بهره گیری از نیروهای توانمند و مستعد را از جمله رویکردهای عمده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جهت تحقق اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید در استان برشمرد.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.