محمد علی شعبانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن یار امام (ره) و انقلاب، افزود: سالانه برنامه هایی را سازمان بازرسی کشور مصوب و برای اجرا در طول سال به استان ها ابلاغ می شود و در دستور کار قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه اداره کل بازرسی، دنبال اجرای برنامه های ابلاغ شده و رسیدگی به شکایات و گزارش های مردمی است، به وظیفه نظارت مستمر و مستقیم بر عملکرد دستگاه ها و رعایت قوانین این سازمان اشاره و اظهار کرد: پارسال 14 برنامه بازرسی برای اداره کل بازرسی زنجان تعریف شد.
شعبانی افزود: بر این اساس کارشناسان این اداره به بررسی عملکرد شهرداری و شورای شهر سلطانیه، بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، استاندرای زنجان، محیط زیست استان زنجان، اداره کل حمل و نقل و رهداری استان زنجان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، بانک کشاورزی و صادرات، شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان و دستگاه های خدمات رسان 'آب، برق و گاز' پرداخت.
وی افزود: در بحث باغ شهرها تخلفاتی مشاهده شد و متاسفانه در این بخش نیز مجوز تغییر کاربری و خدمات آب، برق و گاز نیز به باغ شهرها داده شده بود که در این رابطه نیز تعدادی کارشناسان، پرسنل و مدیریت این دستگاه ها به دادسرا و هیات رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.
شعبانی به انجام بازرسی فوق العاده نیز اشاره و اظهار کرد: در این خصوص نیز عملکرد پرداخت حقوق مستمر و غیرمستمر در دستگاه های اجرایی که به اصطلاع عنوان 'حقوق نجومی' به خود گرفت مورد بازرسی قرار گرفت و در مجموع خوب عمل شده بود و فقط یک مورد آن که مربوط به رعایت نشدن سقف کارانه پرداختی به پزشکان متخصص قلب و عروق بود و در واقع عدالت در پرداخت رعایت نشده بود.
وی با تاکید براینکه تفاوت در پرداخت ها یک آسیب اجتماعی محسوب می شود و تدوین مقررات پرداخت یارانه مربوط به مدیریت استانی نبود و ناشی از تصمیم های وزارتی بود که این در سایر استان های کشور نیز اتفاق افتاده است افزود: به نظر می رسید در سایه طرح تحول سلامت در پرداخت ها این حاتم بخشی صورت گرفته است که خوشبختانه مجلس برای رفع نقیصه، سقف تعیین کرد.
مدیرکل بازرسی استان زنجان به موضوه رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی اشاره کرد و گفت: مراجعات مردم در این خصوص نه به صورت حضوری بلکه اینترنتی است و در واقع 851 مورد ثبت شکایت در سیستم شده بود که همکاران موارد را به دقت بررسی کردند که از این تعداد برای 85 مورد پرونده تشکیل شد که بیشترین شکایات از تعداد 851 مورد نیز به ترتیب مربوط به شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی و آموزش و پرورش بود.
شعبانی با بیان اینکه در زمان حاضر مدیریت شهرداری راضی کننده است افزود: شورای شهر باید به سازمان بازرسی در جهت قانونمندی شهرداری کمک کند و در کل ساختار شهرداری مشکل دارد و نواقص زیادی به چشم می خورد که باید برطرف شود.
وی یادآور شد: در مجموع در 142 مورد ایراد قانونی در دستگاه های اجرایی استان، دستور اصلاحی صادر شد و تلاش اداره کل بازرسی استان زنجان این است که مچ گیری نشود و با تخلفات پیش آمده بدون اغماض و به صورت قانونی برخورد شود.
شعبانی افزود: 43 نفر از کارشناسان دستگاه های اجرایی به هیات رسیدگی تخلفات و 18 نفر نیز به دلیل ارتکاب جرم مالی به دادسرا معرفی شدند و انتظار می رود این هیات با متخلفان برخورد قاطع تری داشته باشد.
وی با بیان اینکه از 622 مورد از تشریفات برگزاری معامله در استان زنجان در 62 مورد ایراداتی مشاهده و برای رفع آن به دستگاه های مربوط تذکر لازم داده شد و باید در تشریفات برگزاری معاملات به رعایت قانون، حفظ حقوق بیت المال و حفظ حقوق شهروندان که به عنوان پیمانکار شرکت می کنند توجه جدی تری داشت.
شعبانی تصریح کرد: در سالجاری نیز برنامه هایی که در سال 95 به تصویب رسیده در حال اجرا است و در خصوص سیاست های کلان نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی، بازرسان این اداره کل عملیات اجرایی دستگاه های را رصد می کنند و در واقع تقویت تولید و اقتصاد در دستور کار است.
وی افزود: شان و منزلت دستگاه های اجرایی را نه مدیر بلکه قانون مشخص می کند و مدیران و کارکنان می توانند با رفتار قانونمند دستگاه مربوط به خود را حفظ و ارتقا بخشند و در اصل مردم فعالیت و تلاش دستگاه ها را به خوبی رصد می کنند و اگر تعامل و بستر همکاری دستگاه های اداری با دستگاه های حاکمیتی بهتر و مناسب تر باشد در این صورت می توان از ظرفیت دستگاه ها و تشکیلات به سود مردم بهره گرفت.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.