تقی نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات تا سال گذشته در کشور نشان می دهد 28 درصد معتادان شیشه مصرف می کنند و این میزان در استان زنجان 26 درصد اعلام شده است.
وی اظهار کرد: الگوی مصرف موادمخدر سنتی و صنعتی در کشور در حال تغییر است و بر این اساس باید به صورت لحظه ای مطالعات دقیق و جامعی در این خصوص و وضعیت مصرف کنندگان آن انجام شود.
نصیری افزود: برخی ها در سخنان خود از مهار اعتیاد در کشور سخن می گویند و این در حالی است که کاهش سن اعتیاد، افزایش اعتیاد زنان و از همه مهمتر تغییر الگوی مصرف و گرایش نسل جدید به مواد مخدر صنعتی نگرانی ها را در این حوزه افزایش داده است.
وی بیان کرد: موضوع مهمی که وجود دارد، این است که مصرف مواد مخدر سنتی لوازم خاص خود را می طلبد و انتشار بوی آن مشکلاتی را متوجه مصرف کننده آن می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ادامه داد: اما مصرف مواد مخدر صنعتی لوازم خاصی نمی خواهد و این مواد علایم اولیه ای ندارد و همین امر موجب می شود اطرافیان دیرتر متوجه اعتیاد شخص مصرف کننده باشند.
وی بیان کرد: هر چه وابستگی فرد معتاد به مواد مخدر صنعتی کمتر باشد، درمان های لازم نیز کوتاه تر و بهنگام خواهد بود و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
نصیری افزود: همه ساله اولویت های پژوهشی در ارتباط با موضوع مواد مخدر از طریق ستاد مواد مخدر به مراکز دانشگاهی مختلف اعلام می شود و در این ارتباط دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می توانند پایان نامه های خود را در این حوزه ارائه کنند.
وی ابراز کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر استان در سال گذشته از 12 پایان نامه دانشجویی در مقاطع ذکر شده حمایت کرد و همین روند نیز طی سال جاری پیگیری خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ادامه داد: اعتیاد یکی از پدیده های ناهنجار در تمامی جوامع به شمار می رود که امکان ارائه آمار دقیق آن غیر ممکن به نظر می رسد.
وی اظهار کرد: متاسفانه اغلب خانواده ها علاقه ای به سپردن فرد معتاد خانواده را به مراکز درمانی ندارند و این موضوع موجب می شود آمار دقیقی از تعداد مبتلایان وجود نداشته باشد.
نصیری خاطرنشان کرد: این ستاد با توجه به هفته مبارزه با مواد مخدر برخی از برنامه های خود را به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان آغاز کرده و تعدادی از برنامه ها را نیز پس از این ماه در سطح این استان مورد توجه قرار داده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.