فریدون احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاستگذاری، صدور مجوز و نظارت بر فعالیت بانک ها از وظایف بانک مرکزی است و به حتم مسئول مستقیم رسیدگی به مشکل سیستم بانکی، این سازمان محسوب می شود.
وی یادآورشد: در صورتی که مساله ورشکستگی برخی موسسه های مالی تبدیل به مشکل روانی شود، به سایر بانک ها هم سرایت می کند.
احمدی اظهار کرد: در هر نقطه از جهان، در صورتی که سپرده گذاران و صاحبان پول برای دریافت سپرده خود هجوم بیاورند به حتم مشکل ورشکستگی بانک ها ایجاد می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: گام نخست مدیریت این وضعیت، آرامش است و فضا که متلاطم باشد همه کسانی که سپرده های خرد و کلان دارند برای برداشت سپرده خود به بانک ها هجوم می آورند و بانک دچار تلاطم می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید فضای روانی ایجاد شده را آرام کرد و اجازه داد که بانک مرکزی در آرامش مشکل را حل کند.
احمدی ادامه داد: در فضای آشفته و نا امن، برخی ها هم به دنبال بدتر کردن این فضا هستند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهای اساسی که وزیر اقتصاد و بانک مرکزی در دولت دوازدهم باید انجام دهند، ادغام تعدادی از این بانک ها و موسسه ها با یک تدبیر خاص است، اقدامی که در کشورهای توسعه یافته هم از آن استفاده می شود.
وی سیستم بانکی را ستون فقرات اقتصاد کشور خواند و تاکید کرد: در صورتی که بانک ها آشفته باشند، وضعیت اقتصادی کشور به هم می ریزد، با ادغام تعدادی از موسسه های مالی و بانکی و حمایت دولت از آن، این سیستم به جای اصلی خود باز می گردد.
به گفته احمدی ادغام چند بانک و موسسه علاوه بر کاهش هزینه های آنها با کمک دولت، زمینه خروج از بحران را فراهم می کند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.