به گزارش ایرنا، جعفر گلمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: براساس این آمار 1900 فقره در سال 95 طلاق توافقی انجام گرفته، همچنین مطالبه مهریه نیز هفت درصد نسبت به سال 94، کاهش داشته است.
رییس کل دادگستری زنجان تاکید کرد: کم شدن صبر افراد، وجود اختلاف طبقاتی زیاد، در حال توسعه بودن جامعه، تفاوت های زندگی نسبت به چهار دهه گذشته، درک پایین از تبعات طلاق و مشکلات مسائل اقتصادی همراه با زیاد شدن توقعات از زندگی از عوامل اصلی افزایش طلاق در جامعه به شمار می رود.
گلمحمدی ابراز کرد: همه ما مسئول هستیم تا در مقابل این ناهنجاری اجتماعی که آسیب های زیادی هم برای اجتماع تحمیل می کند، تا حد توان آگاه سازی کرده و مسائل را به خوبی برای مردم تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه نقش رسانه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: صدا و سیما و سایر رسانه ها مجازی و مکتوب باید در حوزه خانواده و فرهنگ به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند، تا مواجهه جامعه با چنین آسیب هایی کمتر شود.
رئیس کل دادگستری زنجان با تاکید بر لزوم افزایش آشنایی مردم با حقوق شهروندی، تصریح کرد: مردم به هر میزانی با حقوقشان آشنا باشند، به همان میزان در امور خود راحت خواهند بود.
گلمحمدی تاکید کرد: روحانیون، همکاران قضایی، قضات، معلمان، رسانه ها، دستگاه های متولی و افراد صاحب تریبون می توانند نقش زیادی در ترغیب و آموزش شهروندان در این موضوع ایفا کنند.
وی اضفه کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حوزه فرزندان طلاق، پیشگیری از وقوع جرم، مشاوره های خانواده و مسائل آموزشی پژوهش های خوبی را انجام داده تا گام موثری در کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شود.
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به افزایش تصرف زمین های ملی توسط عده ای سودجو، گفت: طبق قانون وظیفه جلوگیری از تخریب اراضی ملی برعهده اداره کل منابع طبیعی است و باید این اداره با هرکسی که نسبت به منابع طبیعی استان دست درازی کند، قاطعانه برخورد نماید.
گلمحمدی افزود: طبق قانون و مصوبه تعیین میزان تفکیک اراضی زراعی و باغی، سازمان جهاد کشاوری باید از تفکیک زمین های دیمی کمتر از 25 هکتار، زمین های آبی کمتر از 15 هکتار و باغات کمتر از پنج هکتار مجدانه برخورد کند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.