محمود شهبازی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیاست گزاری وزارت آموزش و پرورش و حاکمیت برای ترغیب و بسترسازی فضا برای افزایش جذب دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش زنجان ابراز کرد: این سیاست گزاری ادامه روند برنامه توسعه پنجم در حوزه آموزش است و تاکید شده تا 48 درصد هدایت تحصیلی ها به سمت هنرستان ها و مدارس کار و دانش باشد.
شهبازی با اشاره به لزوم آینده نگری در حوزه اشتغال آفرینی توسط تمام نهادهای متولی، تصریح کرد: انتخاب صحیح رشته در آینده سبب خواهد شد تا توسعه اشتغال پایدار در کشور تداوم پیدا کرده و گسترش یابد.
وی گفت: برای سال جدید تلاش خواهیم کرد تا توازن بین انتخاب رشته ها را برقرار کنیم، چرا که امسال دستورالعمل هدایت تحصیلی به موقع ابلاغ و اجرا شده است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: برای نخستین بار امسال تغییرات نظام آموزشی 6-3-3 به پایه دهم رسید و انتخاب رشته دانش آموزان از این پایه به پایه نهم انتقال یافت، تا دانش آموز در دوره دوم متوسطه به طور تخصصی در یکی از رشته ها ادامه تحصیل دهد.
وی افزود: ثبت نام مدارس مقطع متوسطه از دانش آموزان بعد از دریافت کارنامه تحصیلی از مدرسه محل تحصیل انجام خواهد گرفت و زمان تقریبی آن نیز از 10 روز آینده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر آموزش و پرورش استان زنجان دارای 59 مدرسه کار و دانش، همچنین 26 هنرستان فنی و حرفه ای است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.