سید علی شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند تغییر نام از طریق واحدهای ثبت احوال به 2 شکل انجام می گیرد و افرادی که اسامی نامناسبی دارند و خواهان تغییر آن هستند، این تغییر از طریق هیات حل اختلاف اداره های ثبت احوال انجام می شود.
وی اظهار کرد: در روش دوم تغییر اسامی، طبق درخواست هایی که به این اداره کل ارسال می شود و با توجه به بندهای 10 گانه از سازمان ثبت احوال و شورای عالی ثبت که به استان ها تفویض اختیار شده است، مجوز صادر و اقدام می شود.
شفیعی افزود: در این بخش اسامی که بیشترین فراوانی را ندارد و صاحب نام، خواستار تغییر نام خود است، این اقدام به تشخیص اداره کل ثبت احوال انجام می شود.
وی ابراز کرد: نام های مرکبی نیز وجود دارد که حذف بخشی از آن هیچ گونه خللی در آن ایجاد نمی کند و این کار از طریق اداره های ثبت احوال انجام می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان بیان کرد: تشخیص نام های ممنوع نیز با شورای عالی ثبت احوال بوده و این شورا نمونه های آن را تعیین و به سازمان اعلام می کند.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 842 نفر در این استان تغییر نام دادند و از این تعداد 90 مورد آن با احکام دادگاه، 150 مورد آن از طریق هیات های حل اختلاف در اداره های ثبت احوال و 602 مورد نیز از طریق اداره کل مجوز داده شده است.
پیش از این و طی 9 ماهه سال گذشته نیز اعلام شده بود که 61 درصد از مراجعه کنندگان برای تغییر نام در استان زنجان، زنان هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.