به گزارش ایرنا، علاء الدین کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا امروز مبلغ جمع آوری شده از محل کمک های مردمی به میزان پنج میلیارد و 510 میلیون ریال بوده است.
کریمی تاکید کرد: تعداد 500 نفر از زندانیان بر اساس بخشنامه رییس قوه قضائیه در ماه رمضان به مرخصی 15 روزه با تمدید 15 روز دوم که در مجموع یک ماه می شود، رفته اند.
مدیرکل زندان های زنجان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 5 هزار و 600 نفر وارد ندامتگاه های استان شده اند، گفت: این تعداد در سال 94، 6 هزار نفر بود.
وی اظهار کرد: سیاست های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کشوری است و در این راستا این اداره کل با همکاری دادگستری استان، توانسته هفت درصد کاهش جمعیت کیفری داشته باشد.
کریمی با اشاره به فراوانی جرایم در زندان های زنجان، افزود: مواد مخدر با 42درصد، سرقت 21 درصد و محکومان مالی 14 درصد جرایم اصلی ارتکاب یافته توسط افراد بوده است.
مدیرکل زندان های زنجان با تاکید بر لزوم اجرای هدفمند حبس و مجازات برای رسیدن به اصلاح و تربیت مناسب، گفت: بازگشت سالم این افراد به جامعه یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی است.
وی به انواع برنامه های فرهنگی اجرا شده در زندان اشاره و تصریح کرد: این اداره کل در 24 رشته برای مددجویان آموزش های فنی و حرفه ای داشته است، چرا که یکی از دلایل اصلی وقوع جرم، بیکاری و شیوع آن در سطح جامعه است.
کریمی ابراز کرد: از یک هزار نفری که در این دوره ها شرکت کردند 828 نفر موفق به دریافت گواهی نامه مهارت شدند.
مدیرکل زندان های زنجان خاطرنشان کرد: جوشکاری، برق اتومبیل، برق ساختمان، مکانیک خودرو، پرورش گلخانه ای و باغبانی، از جمله رشته های پرطرفدار مهارت آموزان در ندامتگاه بود.
وی با اشاره به اینکه کمتر از سه درصد زندانیان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: سواد ارتباط مستقیمی با وقوع ارتکاب جرم دارد، چرا که بیشترین افراد مجرم در زندان افراد زیر دیپلم هستند.
کریمی اظهار کرد: در همین راستا تلاش کرده ایم تا فرصت تحصیل مددجویان را فراهم کنیم و هم اکنون 157 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دانشگاه در حال تحصیل هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.