علیرضا بیگلری افزود: مهمترین راه های انتقال اچ آی وی تماس جنسی محافظت نشده با فرد مبتلا به ایدز، استفاده مشترک از وسایل ترزیقی، تیز و برنده مانند تیغ و سوزن خالکوبی، انتقال از مادر به نوزاد در دوران حاملگی، زایمان و شیر دادن از راه های انتقال ویروس ایدز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بر لزوم توجه به بحث آموزش در امر پیشگیری از این بیماری تاکید کردو گفت: جامعه نیاز به آگاه سازی دارد و در این راستا رسانه ها رسالت بسیار بزرگی را بر دوش دارند.

بیگلری تاکید کرد: هیچ کشوری نتوانسته ادعا کند که حداقل ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به اچ. آی. وی را کشف کرده و بر اساس آمارها ابتلای زنان به بیماری اچ. آی. وی رو به فزونی است و اوج گرفتن تعداد زنان درگیر با این بیماری زیاد است.

وی گفت: نباید جامعه را از بیماری اچ. آی. وی ترساند بلکه باید آگاه‎سازی لازم در این زمینه صورت گیرد و پیشگیری از بیماری اچ. آی. وی نیازمند یک همفکری عمومی است واین بیماری در کشور ما به یک تابو تبدیل شده بود که باید این تابو شکسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: نحوه ابتلا به بیماری اچ. آی. وی در ایران به سمت انتقال جنسی تغییر یافته واگر این شیوه انتقال کنترل نشود، شرایط بدتر می شود.

بیگلری افزود: متاسفانه در استان زنجان بیش از ۵۰ درصد ابتلا به ایدز از طریق رابطه جنسی بوده است و این آمار نگران کننده است چرا که در گذشته ابتلا به ایدز ازطریق اعتیاد بوده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 682028
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.