به گزارش خبرآنلاین؛ حجت محمدی دردوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خرم دره، گفت: تغییر الگوی کشت و تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار از راهکارهایی است که در مقابله با بحران آب مفید است.
وی فرهنگ سازی را به عنوان مهم ترین فاکتور غلبه بر بحران کم آبی دانست و ادامه داد: متاسفانه برخی از مسولان دستگاههای اجرایی و رسانه ها آنچنان که باید به بحران کم آبی پی نبرده اند.
محمدی با تاکید بر اینکه باید از استقرار صنایعی که نیاز به مصرف بالای آب دارند در شهرک صنعتی جلوگیری می شود، تصریح کرد: به دنبال استقرار صنایعی هستیم که علاوه بر اشتغال زایی، نیاز به مصرف آب کمتری داشته باشند.
فرماندار شهرستان خرم دره از کاهش ۲ میلیمتری باران در شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: در پی کاسته شدن از میزان بارشها و برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی شاهد کاهش سفره های آب زیرزمینی هستیم که این امر علاوه بر شور شدن آب ها فرو نشست زمین را نیز در پی دارد.
وی با تاکید بر ضرورت پایش مستمر منابع تامین آب شرب، تصریح کرد: این امر در مناطق روستایی با هماهنگی اداره آبفار روستایی و همکاری شوراها و دهیاران باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد تا از ورود حیوانات به منابع آبی و آلوده شدن آنها جلوگیری شود.
محمدی با اشاره به آمار بارشهای سال جاری و مقایسه آن با میزان مشابه سال قبل وکاهش بارندگی، خواستار مدیریت مصرف آب شده و بر لزوم صرفه جویی دراین بخش تاکید کرد و خاطرنشان کرد:از آنجایی که آب یکی از اساسی‌ترین عناصر برای بقای بشر است جلسات این حوزه باید به صورت جدی و منظم برگزار شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 679836
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.