محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فزود: با توجه به هماهنگی انجام گرفته بین بهزیستی و کمیته امداد این استان 60 درصد از مجموع وجوهات جمع آوری شده نیز به مددجویان کمیته امداد اختصاص خواهد یافت.
وی اظهار کرد: طبق چارچوب تعیین شده از سوی دبیرخانه شورای مرکزی زکات کشور، زکات فطره در عید فطر امسال با محوریت مساجد جمع آوری و هزینه خواهد شد.
محمدی افزود: بر این اساس تعدادی از صندوق های جمع آوری زکات فطره در مکان هایی نظیر مصلی و معابر استان با هدف دسترسی راحت عموم مردم برای ادای این واجب شرعی در روز عید فطر مستقر خواهد شد.
وی ابراز کرد: پارسال جمع آوری زکات فطره به صورت مشترک از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام گرفت اما در برخی شهرستان ها به صورت جداگانه اجرا می شد و امسال این اقدام خداپسندانه به صورت متمرکز خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طبق هماهنگی ها، تعدادی از بانک های عامل نیز وجوه زکات فطره جمع آوری شده در روز عید را مبتنی بر لیست ارائه شده، به حساب مددجویان تحت پوشش این اداره کل واریز خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از تعامل و همکاری 2 دستگاه بهزیستی و کمیته امداد در حوزه ساماندهی زکات فطره بهره برداری بیشتر از این ظرفیت به نفع جامعه هدف و نیازمندان است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته زکات فطره مردم استان زنجان در 625 پایگاه ثابت و سیار بهزیستی جمع آوری شد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.